Vill pröva Voxra, inget annat... vart vänder jag mig!?
Jag har läst mycket om det ganska nya antidepressiva medlet Voxra och är övertygad om att det skulle fungera på min problematik.
Voxra är inte ett traditionellt SSRI utan har med dopamin-nivåerna att göra och verkar för många uppiggande, motiverande och liknande.
Jag lider av vad jag tror är en sorts utmattningsdepression. Sover 13 h/natt, orkar inte göra något, orkar knappt gå ut, inte motiverad till något. Har bra blodvärden så det är inte problemet.
Har ringt till VC som inte hade någon tid för mig, utan hänvisade mig till psykakuten. Där satt jag i 3 timmar idag innan jag fick veta av läkaren att hon endast ger Voxra tillsammans med något annat SSRI-preparat.
Detta vet jag är fel, då jag VET att en del enbart äter Voxra.
Har provat SSRI i 3 år utan framgång, gick upp 20 kilo och blev ett apatiskt kolli. Vägrar göra det igen.
Var vänder jag mig för att få vara med och påverka min egen medicinering? Jag vill kunna pröva det här, fungerar det inte så får jag väl byta. Men jag tänker inte sitta och tugga medicin efter medicin i flera år utan framgång.
Öppenpsyk har långa vänttider, VC likaså och de verkade inte pigga på att hjälpa mig.
Någon som fått ENBART Voxra utskrivet i Göteborgsområdet?