• Hustomten

Nån som har en icke-vigselring istället?

Har samma fråga på BT men tänkte att ni också kan få chansen att svara

Har hittat en ring som jag blev förälskad i.
    Se:
    www.hedbergsguld.se/generated/article_2514_0....

Det är ju dock ingen vigselring eller förlovningsring, men måste det vara det? Nån som inte har det???? Måste man ha liknande ringar eller kan man ha helt olika? Ser det dumt ut?

Har en förlovningsring som jag tycker mindre bra om idag än för 5 årsedan

• Svar på tråden Nån som har en icke-vigselring istället?
  • Jefa

Kommer inte in på sidan
    Har själv en förlovningsring som vigselring. Men vet andra som har "andra" ringar än förlovning eller vigselringar som vigselring. Du ska ju ha en ring du tycker om!

• jojja

Jag kommer ha en "icke-vigselring" den dan jag gifter mig. Har hittat en sån fin en som jag _vill_ ha. Och det är ju det som räknas i slutändan, vad man själv tycker, inte i vilken monter ringen finns

Har desstutom en titanring med ett litet hjärta på som förlovningsring, inte särskilt vanligt lär jag säga för det är inte många som fattat att det är en förlovningsring

• Nette

jag kommer inte in på din länk. men personligen tycker jag att köper man en ring för att ha vid bröllop så blir det en vigselring det är DU som bestämmer det. grattis till att du ska gifta dig.....

• Nette

Min ring har jag och min man designat själva så då är kanske inte det en riktig vigselring heller? jag kan lägga in en bild i galleriet om du vill se....

• Jenny S

Skit i vad alla andra tycker!
    Det är du som ska bära ringen och gilla den!

Jag trodde att folk skulle dö när jag berättade att jag ville ha en likadan vigselring som förlovningsring (i rödguld) samt att jag skulle ha min morgongåva (i vitguld) mellan de två.
    Jösses, så kunde man inte göra, det skulle inte se klokt ut och desutom TRE ringar på samma finger!

jag sket högaktningsfullt i vad alla anrda sa.
    Det var så som JAG ville ha det, och då blev det så!
    Snyggt blev det dessutom!!

• Nette

Man kan ha tre ringar men då brukar den tredje symbolisera sin förstfödda.

• Jenny S

Hustomten!

Den var supernsygg!!!!

• Nette

Den är ju jättefin. tycker verkligen att den passar. (nu finns det en bild i mitt galleri)

Svar på tråden Nån som har en icke-vigselring istället?