• fader71

min dotter

Tjaooo...
    har ensam vårdnad om min dotter på 4år,ja träffar en kvinna sporadiskt typ helgerna.
    min fråga är hur viktigt för en 4åring är mamma/mammafigur
    ska ja behöva hitta en tjej o flytta ihop med hon ;).
    jag o dottern har de bra men börjar fundera om hennes mammafigurÄpple

• Svar på tråden min dotter
  • Isalel

Har hon andra kvinnliga förebilder i sin närhet? Typ någon faster, farmor eller liknande?

• mammi

Hej

Jag tycker inte du behöver ha bråttom med att hitta och flytta ihop med någon som kan vara mamma ått din dotter.
    Jag tycker det e jättebra att du hittat någon att umgås med som du gör.
    Har själv en dotter på 4 år och hon liderr inte av att vara ensam med mig. hennes pappa
    träffar vi som bäst en gång om året.för hennes skull.

jag skulle vänta med att flytta ihop med nån tills det är mer allvarligt förhållande. träffa ju en kill spontant som du verkar göra med denna någon.

kommer dotter och hon överens, har de träffats, vad tycker flickan om henne.
    den som kommer bli hennes mammafigur i framtiden kommer nog flickan att kalla mamma rent spontant tror ja.
    tills sist.
    gördet som känns bäst för dig och din flicka, att hasta bestut kan ibland sluta i någon form av kris, katastrof.

hoppas du finner styrka att besluta det som är rätt för er.

• fader71

ja hon har lite fastrar , tack för era svar/puss

• Isalel

Jag är totalt oerfaren och har ingen kompetens inom området överhuvudtaget, men min sambo växte upp helt utan pappa, för honom var det inte viktigt med just en fadersgestalt, utan att ha någon annan manlig förebild som han litade på och kunde vända sig till om han behövde fråga "killfrågor" som han inte ville diskutera med sin mamma. Så jag tror det viktigaste är att hon har andra kvinnor i sin omgivning som hon litar på och kan tordas vända sig till, inte att hon får en ny mamma :)

• Tokern
    fader71 skrev 2011-04-28 20:09:00 följande:
    ja hon har lite fastrar , tack för era svar/puss
    Min tanke är att om hon har bra förebilder i sitt liv, så har hon vad hon behöver. Det är kanon om hon har bra kontakt med sina fastrar, men annars finns kanske förskolepersonal eller någon kompis mamma? Man måste inte leva med någon för att ha en värdefull relation och kunna ha dem som förebilder.
Svar på tråden min dotter