• I Am Mine

Nån som tar Magnesium mot migrän?

Jag har migrän och spänningshuvudvärk i princip varje dag. jag är utredd via neurologen och har testat allt, förebyggande mediciner och en massa annat. i princip är det bara Immigran som hjälper, men det är inte så kul att äta det varje dag. 

Jag läste nyss om att magnesium kan vara bra mot migrän och spänningshuvudvärk så jag tänkte att jag skulle testa det. Jag har tagit apotekets Magnesium tuggtabletter, 3 tabletter per dag i några dagar nu men jag tror jag tar för lite för jag märker ingen direkt skillnad än.

Vad jag har förstått ska man ta mellan 300-600 mg per dag för att det ska hjälpa, helst runt 600 mg. Tar man för mkt går överskottet ut i urinen och man kan få diarre, men då får man bara minska dosen.

Nån som testat? Hur mkt tar ni per dag? Har det hjälpt er?

Mkt tacksam för svar då jag griper efter halmstrån nu för att slippa huvudvärken.

• Svar på tråden Nån som tar Magnesium mot migrän?
  • sara den fina

Migrän hänger även ihop med stress och hormonbalans

• sara den fina

Glömde fråga vilken migräntyp har du?

• I Am Mine
    sara den fina skrev 2011-04-29 08:34:19 följande:
    Glömde fråga vilken migräntyp har du?
    Jag har migrän som utlöses av en massa olika saker, spänningshuvudvärk kan förvandlas till migrän, jag har väldigt mkt och svårbehandlad migrän alldeles innan och vid mens, jag kan inte dricka rödvin, äta vissa ostar, choklad o dyl. Om jag sover för lite eller för mkt kan jag få migrän. Jag vaknar ofta med huvudvärk och måste stiga upp innan jag egentligen ska stiga upp för att ta immigran och sen lägga mig igen en stund så att den är borta när jag ska upp och jobba. Jag har ett ganska stressigt liv med eltidsjobb och barn på heltid, förutom varannan helg. streesen kan också utlösa migränen.

Detta är väldigt handikappande och jag önskar så att jag kunde hitta nån lösning på det.
  • Dennis76

Hej,

Haft migrän sen jag va 3 år o är idag 34 o har varit utan migrän i 2 år nu.
    Jag hade migrän atacker som varade i 3 dagar, svimmade, spyde etc. Har aldrig gett mig o jobbat genom atackerna pga att jag inte ger mig.
    Sen 2 år tillbaka har jag använd seloken, detta är ett rent av hjärtmedicin som i visa fall oxå tar bort migrän.
    Har använd alla preparat som finns att köpa för att bli av med min migrän o äntligen har jag nått som hjälper.
    Är överlycklig, mår sååååååååååååå mycket bättre o min privat liv blomstrar för dem behöver inte anpassa deras liv efter min migrän.
    Seloken är ett pulssänkande läkemedel, vid fysisk ansträngning fick jag altid migrän men inte längare. Börja man använda detta kommer man aldrig nå mer bort från det.
    Ps, har haft hjärtinfarkt vid 23 års ålder pga olika faktorer så som jobb (22 timme dygnet , 7 dagar i veckan) förmycket stress, fel mat, övervikt, kaffe, 2 Ask marlboro om dagen etc.
    Nu är jag 1,88 lång o strax under 90 kg. Cyklar minst 2 mil om dagen, slutat röka, drickar ej o äter bara hälsosam mat.

Men som sagt kontakta din läkare, förklara hur mycket migrän du har, vad det ställer till med o fråga efter seloken!!!
    Hoppas verkligen att du kommer att slippa migrän framöver

• sara den fina

Seloken kan ffunka iblan det är svårt att veta utan undersökning. Ögonmigrän?

• I Am Mine
    Dennis76 skrev 2011-04-29 10:42:53 följande:
    Hej,

Haft migrän sen jag va 3 år o är idag 34 o har varit utan migrän i 2 år nu.
    Jag hade migrän atacker som varade i 3 dagar, svimmade, spyde etc. Har aldrig gett mig o jobbat genom atackerna pga att jag inte ger mig.
    Sen 2 år tillbaka har jag använd seloken, detta är ett rent av hjärtmedicin som i visa fall oxå tar bort migrän.
    Har använd alla preparat som finns att köpa för att bli av med min migrän o äntligen har jag nått som hjälper.
    Är överlycklig, mår sååååååååååååå mycket bättre o min privat liv blomstrar för dem behöver inte anpassa deras liv efter min migrän.
    Seloken är ett pulssänkande läkemedel, vid fysisk ansträngning fick jag altid migrän men inte längare. Börja man använda detta kommer man aldrig nå mer bort från det.
    Ps, har haft hjärtinfarkt vid 23 års ålder pga olika faktorer så som jobb (22 timme dygnet , 7 dagar i veckan) förmycket stress, fel mat, övervikt, kaffe, 2 Ask marlboro om dagen etc.
    Nu är jag 1,88 lång o strax under 90 kg. Cyklar minst 2 mil om dagen, slutat röka, drickar ej o äter bara hälsosam mat.

Men som sagt kontakta din läkare, förklara hur mycket migrän du har, vad det ställer till med o fråga efter seloken!!!
    Hoppas verkligen att du kommer att slippa migrän framöver
    Låter ju underbart! Är Seloken en betablockerare? jag har varit tveksam till just betablockerare eftersom pulsen går ner och man inte orkar röra på sig så mkt vad jag har förstått. Hur upplever du det? kan du träna och röra på dig utan att bli helt slut?
  • I Am Mine
    sara den fina skrev 2011-04-29 11:14:50 följande:
    Seloken kan ffunka iblan det är svårt att veta utan undersökning. Ögonmigrän?
    Vad är ögonmigrän?
  • Dennis76

I början va jag helt slut, orkade inget o mådde jätte konstig. Men nu träner jag flera ggr veckan o cyklar minst 2 mil om dagen. Desto mer man rör på sig desto bättre det är.

• I Am Mine
    Dennis76 skrev 2011-04-29 12:17:53 följande:
    I början va jag helt slut, orkade inget o mådde jätte konstig. Men nu träner jag flera ggr veckan o cyklar minst 2 mil om dagen. Desto mer man rör på sig desto bättre det är.
    Ok, låter ju bra Men hur lång tid var den där jobbiga tiden? Var det medan du trappade upp medicinen?
Svar på tråden Nån som tar Magnesium mot migrän?