• vetvadjagvill

kan din 3-4 åring cykla utan stödhjul?

min dotter är 3½ år och ganska tidig.

har ert barn som är mellan 3-4 lyckas cykla utan stödhjul ?

• Svar på tråden kan din 3-4 åring cykla utan stödhjul?
  • Åssi

Det var lite olika med mina 3 söner.
    Den yngste cyklade utan stödhjul när han fyllde 3 (han har varit tidig med allt eftersom han vill "hinna ifatt" sina storebröder). Mellansonen var ca 4 när han lärde sig och äldste sonen hann fylla 5 år (han fyller år på vintern och det blev ju inte att han cyklade något förrän framåt våren)

• Isalel

Näpp, ångrar att vi överhuvudtaget haft stödhjul, skulle hellre haft honom bakom mig på cykelstol och väntat tills det var dags för riktigt cykel, han lutar sig åt helt fel håll och kan inte alls förstå hur man håller balansen och han fyller 5 i sommar :)
    Nu har han fått en sparkcykel istället som han får öva upp sin balans på, och det går framåt sakta men säkert :)

• Guld gossarnas Super Mamma

Japp,det kan de,minstingen är på god väg även han,blev 3år i februari,har aldrig haft stödhjul på cykeln åt dom.
    De började med en sk.  balanscykel/springcykel för att lära sig med balansen mm. 

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Gubbas

Båda mina pojkar var tidiga, lite drygt 3 år så cyklade de utan stödhjul.

• Majan78

Nej, det kan han inte. Har kommer att vara 4,5 i sommar. Vi har gett honom en springcykel i stället, för att träna balansen.

♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • Sara1977

Nej, herregud, min son är 3 år och inte i närheten av det. Han kan knappt trampa. Inte intresserad. Men min stora pojk cyklade utan när han var precis fyra år.

• SeTa

Två av tre barn har cyklat utan stödhjul innan fyra år. Ganska onödigt egentligt eftersom så små barn inte har riktigt koll på allt.

• Guld gossarnas Super Mamma

jo,visst kan man se det som lite onödigt,men vill dom själv cykla,så får de ju göra så och vi håller bara till inne på gården ej ute i trafik.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • ango07

Ja, vår son på 3 1/2 cyklar utan stödhjul. Han har haft en balanscykel sedan han var 2 och för ca 1 månad sedan fick han en riktig cykel.

Svar på tråden kan din 3-4 åring cykla utan stödhjul?