• Jenna88

Mjölkfri ersättning Althera bättre och sedan sämre?

Har nu gett min dotter mjölkfri ersättning althera i 5 dagar idag och i fyra dagar har hon varit lugnare tycker jag. Men sen igårkväll blev det skrikigt igen hon höll på att skrika i 3 timmar ungefär sedan natten när jag gav henne samma sak men i 1 timma ungefär. Sedan idag på morgonen var det lite skrik med men inte så länge. Sedan nu när jag gav henne somnade hon typ när hon ätit färdigt än sålänge utan skrik. Men kan det vara så att det inte hjälpt med mjölkfri ersättning. Eller måste man vänta 1-2 veckor för att det verkligen ska hjälpa? Eller hur kommer det sig att det blir såhär? =(

• Svar på tråden Mjölkfri ersättning Althera bättre och sedan sämre?
  • lillaknas

Ger du bara ersättning eller ammar du något?
    Om du ammar måste du äta mjölkfri kost helt, tänk på att korv mm ibland innehåller mjölk.

Min dotter fick Nutramigen, då Althera är något dom börjat med nyligen.
    På nutramigenen tog det ca två veckor innan hon blev fri från utslag, problem med magen vet jag inte hur lång tid det tog.

FIck Althera nu sist som dom sa skulle vara mycket godare, men den vägrar dottern att äta så vet tyvärr inte alls hur den fungerar

• Jenna88

Ne jag ger bara ersättning. Men då kan det vara så att hon ibland kan få ont nu med och att det kan ta två veckor innan det blir helt bra?

• Carro

sonen fick rejäla magknip av Altheran, plus att han bajsade grönt och det luktade så att vi höll på att kräkas..
    Nutramigen funkar mycket bättre för hans del

• Cocco

Althera är inte heller helt fmjölkfri utan det finns barn som kan behöva testa att byta t.ex Neocate som är helt mjölkfri.

• Mystic noblesse

Nu hade inte vi althera till vår utan hade nutramigen men dom kan bli extremt hårda i magen. Liksom din var min son lugnare de första dagarna men sedan var det skrikmaraton stackarn. Vi fick laktulos som hjälpte honom.

• Carro
    Cocco skrev 2011-04-30 06:18:12 följande:
    Althera är inte heller helt fmjölkfri utan det finns barn som kan behöva testa att byta t.ex Neocate som är helt mjölkfri.
    Althera är gjord på nerbruten lactos, Nutramigen på nedbruten mjölkprotein..
    Vi fick testa Neocate LSP till sonen då det först verkade som att han reagerade på Nutramigen och Altheran, men av Neocaten fick han väldigt svårt att bajsa själv och om möjligt luktade bajset ännu värre..
    Så vi fick testa Nutramigen LGG istället som innehåller ngt för att få magen i balans och sen dess har vi en helnöjd liten kille!
    Tydligen är det ganska ovanligt att barnen behöver Neocate som jag förstod det, men att det kan behöva testas ett par olika mjölkfria ersättningar för att hitta den sort som passar bäst
Svar på tråden Mjölkfri ersättning Althera bättre och sedan sämre?