• s51737

Spriten Vad ska jag göra ????

Hej

Jag är en gift kvinna 49 år  gift sedan 30år vi har 6 st barn i åldrarna 31,29,27,21,18,16

2 st bor hemma . Mitt problem är att det verkar som om vi håller på att glida isär

Min man jobbar mycket varje vardag mellan 5-19,00 sedan kommer han hem äter, duschar och lägger sig han lägger sig vid halv 9 varje kväll inte mycket över till något gemensamt  vi hinner knappt prata  . Nu sista så skulle vi passa 2 av vårabarnbarn  då säger jag så här

”du behöver väl inte dricka sprit nu i helgen ” Det är bara min man som har körkort om det skulle hända något . Det är även så har att han dricker väldigt mycket tex minst 5-6 öl och 6-10 glas vin Varje  helgen  och ibland dricker han även sprit och han blir så otrevlig /elak när han dricker sprit

Han kan tex säja  tjatkärring , lata jävel, du sitter bara på din feta röv, värdelös .att du  inte flyttar till din mamma du är lika dum i huvudet som hon. din fetta jävel ,Du bestämmer inte över mig, osv……

Han kan även säga snälla saker som tex vad god mat , skönt när det är helg  så vi får vara  tillsammans .När han är som vanligt är han världen snällaste omtänksammas  människa men när SPRITEN kommer fram så  finns det inget stopp  på att hälla i sig och komma med dumma komenterar…….

Ibland så går han även ut till puben  och  sätter sig där och dricker och talar om för folk hur dum i huvet jag är (något jag har fått hör av vänner ,det känns som han säger det för att han ska få dricka mer  att folk  ska tycka synd om han )Han gillar att tala om för alla tjejer hur snygga dom är det kan bli väldigt pinsamt( själv är jag överviktig-tjock ) ibland när han tex säger gud va snygg du är till samma tjej minst 10 gånger .Jag vet att han inte skulle vara otrogen men man skäms ändå . Han lovar ofta olika saker till  barnen/barnbarnen olika saker  men sedan är han bakfull eller kommer inte ihåg va han lovat tex när vi skulle till kusten  då sa han ”jag kan åka  själv om det inte passar  jag dricker vad jag vill du kan vara hemma med barnen  så jag kan njuta av min vodka och hallon (om det bara blev en så det blir hela flaskan ) jag måste ju följa med till kusten och titta 7höra på han för annars så blir barnbarnen ledsna dom har väntat hela veckan på detta att få åka till husvagnen och bo hos farmor o farfar  dom är 4 och 7 år gamla ,

Vi har det tufft ekonomiskt  nu jag är sjukskriven  försäkringskassan godtar inte min sjukskrivning (har varit så här i ett år nu)  Vi håller på att hamna hos kronofogden  (vi kan inte betala våra lån) Klar det är jobbigt men vad ska vi göra .

Jag är snart 50 år man ska väl inte behöva gå och må dåligt när man är vuxen och vara ledsen över va någon annan säger och vara orolig va han kommer att göra nästa gång ha dricker  Tänk att få höra att man är värdelös mm . Jag har faktiskt funderat  på skilsmässa   så man får vara själv  Men jag ÄLSKAR  ju min man när han är vanlig ej dricker sprit

HJÄLP VAD SKA JAG GÖRA  

Med vänlig hälsning Emma

myranemma@tele2.se

Svar på tråden Spriten Vad ska jag göra ????