Cathy: tråkigt att Ultragyn var så nochalanta. V.8 är väl inte alls tidigt att ringa för inskrivning, särskilt som många MVC i Stockholm har köer.
Jag har bara hört gott om Mamma Mia och hade tänkt skriva in mig hos dem. Men det finns ingen MammaMia-klinik nära där jag bor eller jobbar. Det finns en mottagning på Söder och en annan på Östermalm, tror att det finns några till.
Barnmorskorna Västermalm ligger bara runt hörnet från där vi bor, och dessutom är de kopplade till BB Stockholm som flera av mina vänner varit väldigt nöjda med. Nu har man ju inte längre garanterad plats på BB Stockholm om man går på deras MVC, men man har förtur till BB Stockholm. Jag är väldigt nöjd med läkaren jag har träffat (som jobbar på BB Stockholm, därför fick jag också åka till Danderyds sjukhus och träffa henne), men på själva MVC-mottagningen är det ganska rörigt, så jag skulle nog inte rekommendera dem. Men de har varit trevliga i kontakten och lätta att få kontakt med på telefon.
Barnmorskorna Västermalm och deras andra MVC har samma ägare som Ultragyn, så de skickar gärna patienter dit. Vi kommer göra det riktade ultraljudet där, eftersom läkarna samarbetar. Men vi valde att göra KUB hos Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen, för alla jag vet som gått dit har varit väldigt nöjda. Och det ligger nära jobbet för mig.-)