• pållan

Var göra riktat ultraljud/organscreening i Sthlm?

Vi kommer (pga tidigare komplikationer) att göra ett riktat ultraljud, sk organscreening, för att utesluta missbildningar och fosterskador. Nu är det ju vårdval, så man får välja vilken mottagning man gör ultraljudet på. Min MVC har samma ägare som Ultragyn och föreslår dem. Andra jag känner som har gjort organscreening har fått göra det på Fostermedicin på KS i Solna. Jag känner mig osäker på vilken klinik jag ska välja. Har ni erfarenheter av att göra riktat ultraljud i Stockholm och kan ni i så fall rekommendera en klinik? 

• Svar på tråden Var göra riktat ultraljud/organscreening i Sthlm?
  • LiJo10

Jag gjorde riktat ultraljud på barnkardiologen på Astrid Lindgren i Solna för fyra år sedan och om två veckor ska jag göra ett nytt på Centrum för Fostermedicin på KS i Solna. Jag gjorde även mitt MKP där för några veckor sedan och är mycket nöjd med det. Mycket proffsig och erfaren personal. Jag känner inte alls till Ultragyn, men jag skulle rekommendera KS i Solna.

• pållan

Sophie, tack för ditt svar! Min MVC har skickat remiss till Ultragyn (de har samma ägare), men efter att ha läst era erfarenheter och hört om andras vill jag helst göra undersökningen på KS. Ska försöka ändra. Tack igen för svaren! 

Svar på tråden Var göra riktat ultraljud/organscreening i Sthlm?