• Frk Svår

Andrea Brazilian Hard Wax någon?

Så, då har man inhandlat sin första burk brasilian wax och är livrädd. Har vaxat benen med Veet en gång och det gjorde skitont, så man får väl ladda med bedövninssalvor misstänker jag Men har någon testat och vet några bra tips och trix för att få det så bra (och smärtfritt) som möjligt?

• Svar på tråden Andrea Brazilian Hard Wax någon?
  • Serahjay

Jag har varit en flitig användare av brasilian wax och det gör ont.
    Har tyvärr inga bra tips på hur man minskar smärtan, men efter varje drag så vänjer man sig.

En gång drack jag nåra glas vin innan och det gick ju bättre då. Hehe

Tänk på att strama åt huden innan du drar bort vaxet.

Men bra är produkten! Det vill jag lova :)

• Frk Svår
    Serahjay skrev 2011-04-29 14:01:07 följande:
    Jag har varit en flitig användare av brasilian wax och det gör ont.
    Har tyvärr inga bra tips på hur man minskar smärtan, men efter varje drag så vänjer man sig.

En gång drack jag nåra glas vin innan och det gick ju bättre då. Hehe

Tänk på att strama åt huden innan du drar bort vaxet.

Men bra är produkten! Det vill jag lova :)
    Har en tub xylocainsalva hemma, den lär ta slut i helgen eller när jag väl får tummen ur Är det receptfritt förresten?!?

Vin före känns som en bra idé, får bli systembolaget på väg hem, haha
  • Frk Svår

Någon som vill köpa en nästintill oanvänd burk brazilian hard wax??

En flaska vin och massa xylocain gjorde INTE susen! Jäklar i mig vad ont det gjorde. Det blev en liten fläck och aldrig mer, säger jag bara!! Brrrr

• Serahjay

Haha :D Ja det är inte skönt. Men vill man vara fin får man lida pin. Som man säger :) Man vänjer sig... :)

• Frk Svår
    Serahjay skrev 2011-05-01 12:07:32 följande:
    Haha :D Ja det är inte skönt. Men vill man vara fin får man lida pin. Som man säger :) Man vänjer sig... :)
    Hur i helvete kan man vänja sig vid den smärtan?!? Eller är det jag som har ovanligt låg smärtgräns? Jag funderade på att boka in en tid på salongen nedanför där jag bor, men fan, det lär ju göra nästan lika ont så...det får nog vänta till typ aldrig
  • Frk Svår
    prinzessa skrev 2011-05-01 15:26:33 följande:
    köp emla kräm på apoteket den är receptfri och bedövar helt!
    Fungerar inte den på samma sätt som xylocain?
  • SofieTrinh

jag tycker att bikinilinjen gör SVINONT att vaxa. Jag gör det inte, för det slutar alltid med att jag blöder. och ja, jag klipper ner det innan. ;)
    Däremot gör det inte alls ont att vaxa "down under". Tycker jag då.  

• Frk Svår
    SofieTrinh skrev 2011-05-02 23:15:14 följande:
    jag tycker att bikinilinjen gör SVINONT att vaxa. Jag gör det inte, för det slutar alltid med att jag blöder. och ja, jag klipper ner det innan. ;)
    Däremot gör det inte alls ont att vaxa "down under". Tycker jag då.  
    Jag kom aldrig så långt till bikinilinjen utan testade mer "mitt på ovandelen" så att säga
  • Daffi76

Testade det förra veckan och det slutade med att jag låg på golvet o grät ! Fiiiii fan vad ont det gjorde ! Nä i fortsättningen blir det rakhyvel. Tungan ute

• Sharon

Man kan peela lite först och badda med varmvatten så man mjukar upp hårsäckarna, det brukar gå lite smidigare då men alltså det blir ju aldrig kul! Glad Alkohol och medhjälpare är en bra kombo! 

• Frk Svår

Finns nog inte tillräckligt med alkohol i världen för att ta bort den där smärtan! Nä, det får bli bedövningssalva som nästa gång får verka mycket längre, haha

• Agapi

mitt på ovan gör nästan mest ont. "nere" runt om allt är det inte alls så farligt. men uppe på och såklart ju närmare klitoris man kommer desto värre blir de =P Har en burk som väntar på att användas oxå... får se när jag har samlat nog med mod (fast jag har gjort de många gånger fast med långt emellan så de gör lika ont alla gånger)

• SofieTrinh

vaxa inte trekanten, det 'r verkligen där det gör ondast! kör hyvel där och vaxa där under så går det nog bra =)

Författare från Varberg. Skriver jag mer blir jag väl avstängd. =)
  • Frk Svår
    SofieTrinh skrev 2011-05-03 16:16:23 följande:
    vaxa inte trekanten, det 'r verkligen där det gör ondast! kör hyvel där och vaxa där under så går det nog bra =)
    Fast då blir det ju stubb och det är just det jag vill slippa :-/
  • Serahjay

Vid bikinilinjen och ju närmare blygdläpparna man kommer destu ondare gör det. På själva "huvudet" gör det minst ont för där e ju huden som tjockast...

• Frk Svår

Ja, här var det olika bud på var det gör ondast

• SofieTrinh
    Serahjay skrev 2011-05-03 18:26:34 följande:
    Vid bikinilinjen och ju närmare blygdläpparna man kommer destu ondare gör det. På själva "huvudet" gör det minst ont för där e ju huden som tjockast...
    jag tycker tvärt om, för där är ju mest hår! vid blygläpparna och anus och där är ju knappt nåt, så det är bara ritsch ratsch så är det klart! 

Kan för övrigt tillägga att jag provade att vaxa med remsor för ett tag sedan och det var mycket lättare! 
    Författare från Varberg. Skriver jag mer blir jag väl avstängd. =)
  • Serahjay

Hehe ja. Vi är ju faktiskt alla olika och har olika smärtgränser på olika ställen på kroppen :)

Svar på tråden Andrea Brazilian Hard Wax någon?