• Dreams Never Ends

    Barnet åt från hundens matskål, föräldrarna brydde sig inte!

    Jag var på middag hos en vännina (hon hade storbjudning) och det var några familjer där jag inte kände alls. Och det kanske var tur det.

    Efter vi ätit klart och barnen gått från bordet och vi väntar på efterätten så börjar en familjs barn "leka hund" och åt från hundens vatten och matskål. Föräldrarna skrattade till och sa hohoho men åhhh hihihihi täääänk hur så barn kan bete sig ojojoj!!! Jag stirrade frågande mot dom och då sa dom snabbt till barnet nej, men nu får du sluta! hhihih

    HUR FAN kan man skratta åt ngt sånt? Jag hade sagt till DIREKT NEJ! Och hade inte barnet lyssnat hade hade sprungit fram och ryckt om det! Detta är INTE OK!!!! Tycker ni att detta är normalt?!?!?! Frågar eftersom allt verkar vara möjligt på familjeliv.

  • Svar på tråden Barnet åt från hundens matskål, föräldrarna brydde sig inte!
  • lykantrophona

    Hundmat är ju inte farligt eller så. Däremot kanske det är synd om hunden, vars mat blir uppäten? Barn borde ju lära sig att respektera andras saker.

    Men bortsett från det ... hur är detta allvarligt?

  • Dreams Never Ends
    lykantrophona skrev 2011-04-29 17:00:36 följande:
    Hundmat är ju inte farligt eller så. Däremot kanske det är synd om hunden, vars mat blir uppäten? Barn borde ju lära sig att respektera andras saker.

    Men bortsett från det ... hur är detta allvarligt?
    allvarligt? DETTA ÄR KATASTROF!!!! Hur kan människor tycka detta är OK? Vi är inte djur!!!
  • Kokomo
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-29 17:12:17 följande:
    allvarligt? DETTA ÄR KATASTROF!!!! Hur kan människor tycka detta är OK? Vi är inte djur!!!
    Varför tycker du att det är katastrofalt?
  • fyrvaktaren
    Vi är visst djur. Men sen så är det kanske inte särskilt fräscht att dricka ur hundens vattenskål?  Som tidigare sagts, hundmat är inte farligt.
  • Sjejn

    Jag kan inte heller se det farliga. Mina barn har smakat både hund- och kattmat måånga gånger. Yngsta satt och delade en till hunden, en till sig själv ur hundarnas godisbytta för ett tag sedan minns jag.*s* Jag skulle inte ge mina hundar eller kattar så kass mat att jag skulle se det som någon slags hälsofara att ett barn smakar på det. Det är inget jag uppmuntrar men heller inget allvarligt som sagt.

    Däremot får de såklart aldrig störa hundarna när de äter eller ta mat från dem, det däremot är strängeligen förbjudet hos oss.

  • lykantrophona
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-29 17:12:17 följande:
    allvarligt? DETTA ÄR KATASTROF!!!! Hur kan människor tycka detta är OK? Vi är inte djur!!!
    Jo, människor är djur. Däggdjur, närmare bestämt.
  • Dreams Never Ends
    lykantrophona skrev 2011-04-29 20:11:51 följande:
    Jo, människor är djur. Däggdjur, närmare bestämt.
    Ja, men att sitta och skratta åt barnet när dte äter hundmat istället för att rycka bort det? DET är katastrof.
  • Jiinii
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-29 21:01:09 följande:
    Ja, men att sitta och skratta åt barnet när dte äter hundmat istället för att rycka bort det? DET är katastrof.
    rycka bort barnet är knappast bättre !!
Svar på tråden Barnet åt från hundens matskål, föräldrarna brydde sig inte!