herpes under graviditet
Hejsan!
Jag skulle vilja veta mera om hur det är att föda normalt fast man har herpes i underlivet och ven om herpes i allmänhet.
Jag hade min första infektion för ca 1 år sen, har haft några infektioner sen dess förutom nu när jag är gravid och har haft massor med känningar av herpesen och ibland har också blåsor funnits där.
Har tagit två kurer av Valavir nu under graviditeten.
Min sambo och jag har har inte haft sex på hur länge som helst, för han har också haft mera blåsor de senaste månaderna.
Jag har känningar av det typ hela tiden och det är jobbigt. Kan vara bra en halv dag och andra halvan så kan jag knappt gå för att det värker såå i musklerna.
Senaste natt sov jag knappt för att det värkte så i musklerna runt baken.
Tror du att jag kan föda normalt? Eller blir det snitt för att inte babyn ska smittas? Har förstått på läkarna att om jag har en aktiv blåsa då jag föder så kan babyn bli smittad och få hjärnhinneinflammation, hepres eller annan sjukdom.
Kan man göra något för att få det lättare, sen när jag inte är gravid mera alltså??
Har ju mina tabletter att ta om det blossar upp.. men det känns som jag sku ha det så ofta och jag är fruktansvärt led det. :(
Tacksam för svar!!