Houston Dogg skrev 2011-04-29 17:05:02 följande:
Jag gjorde denna operation för ca 6-7 veckor sedan och har gått tillbaka till jobbet. Jag har fortfarande ganska ont i hela handen, ibland hela armen, jag undrar om det är normalt? Jag kan absolut inte använda handen som jag gjort tidigare och jobbet har blivit besvärligare.
Har varit på någon koll hos arbetsterapeuten och det såg bra ut tyckte hon. Skulle egentligen varit tillbaka där i dag men det blev så stressigt här med gapiga ungar osv så jag kom aldrig iväg. Det hade varit intressant att höra andras erfarenheter. Sen skulle man ju efter operationen inte lyfta tungt, men vad är tungt egentligen? Jag använder vänstran så mycket som möjligt men ibland måste man ju använda två händer.
Jag har opererat båda mina händer, upplevt att jag kunnat använda dem hyfsat efter någon månad. Har dock haft en del ont i handen efteråt, eftersom det tydligen kan göra det när senorna växer samman igen. Min läkare gav mig rådet att inte behandla handen som om den skulle skyddas, utan leva som vanligt helt enkelt. Det enda jag skulle undvika de första 6-8 veckorna var trädgårdsarbete & boxning

Började t ex rida igen 4 veckor efter vardera handen vart opererad & det var faktiskt superbra träning för händerna & de blev sanbbt mycket bättre. Att du har ont i armen kan jag inte svara på, det har jag själv inte haft. Kanske skulle du ringa din läkare & prata om det? Dessutom tror jag inte du ska "vikta över" så att du använder vänster mer än höger, utan försöka använda höger precis som vanligt.