Sofia- vad kallas du för?
Ni som heter Sofia- vad har ni för smeknamn? Nämn gärna flera. Vill ev. döpa min kommande dotter till detta, men undrar vilka smeknamn- både fina och "öknamn" som hon kan komma attt få.
Tack för hjälpen!
Ni som heter Sofia- vad har ni för smeknamn? Nämn gärna flera. Vill ev. döpa min kommande dotter till detta, men undrar vilka smeknamn- både fina och "öknamn" som hon kan komma attt få.
Tack för hjälpen!
Min lillasyster heter Sofia, och hon heter "Fisen" överallt, inklusive på jobbet (hon jobbar som jurist på byrå, så det är inget lagerjobb, direkt). Det började när hon var liten som "Soffan", vilket sedan blev "Soffi", som blev "Soffisen", som gick till "Offisen" och som till sist, i kombination med det mer populära Fia, oundvikligen, blev "Fisen". Jag vet inte hur vanligt det är, och syrran har aldrig klagat. I skolan tror jag att de kallade henne Fia mest, vilket jag tror är ganska vanligt.
Hursomhelst är det ett jättefint namn, och ett toppenbra val. Kör hårt!
Jag är döpt till Sofia men har aldeig nånstans kallats för det utan folk har alltid sagt Fia. Så för tre år sen ändrade jag det till Fia istället
Annarshar man väl blivit kallad soffan men kan inte komma på att jag blivit kallad nått som jag tagit illa upp av iaf
jag e döpt till sofia de flästa kallar mig soffan,fia,fidde,sosso med mer det elakaste någon har kallat mig var soffi propp när hon eller den eller det var stor på tv o dom kallade mig det för jag hatade människan så inget derekt elakt kommer av att heta sofia =)
Om jag har något smeknamn så är det Fia. Någon gång har det väl varit Soffan, men eftersom jag inte gillar det har jag sagt ifrån.. Av de Sofia jag känner har ingen någonsin haft något konstigt smeknamn utan det har varit just Fia, Soffi(s) och möjligen Soffan.