Sofia- vad kallas du för?
Ni som heter Sofia- vad har ni för smeknamn? Nämn gärna flera. Vill ev. döpa min kommande dotter till detta, men undrar vilka smeknamn- både fina och "öknamn" som hon kan komma attt få.
Tack för hjälpen!
Ni som heter Sofia- vad har ni för smeknamn? Nämn gärna flera. Vill ev. döpa min kommande dotter till detta, men undrar vilka smeknamn- både fina och "öknamn" som hon kan komma attt få.
Tack för hjälpen!
Min lillasyster heter Sofia, och hon heter "Fisen" överallt, inklusive på jobbet (hon jobbar som jurist på byrå, så det är inget lagerjobb, direkt). Det började när hon var liten som "Soffan", vilket sedan blev "Soffi", som blev "Soffisen", som gick till "Offisen" och som till sist, i kombination med det mer populära Fia, oundvikligen, blev "Fisen". Jag vet inte hur vanligt det är, och syrran har aldrig klagat. I skolan tror jag att de kallade henne Fia mest, vilket jag tror är ganska vanligt.
Hursomhelst är det ett jättefint namn, och ett toppenbra val. Kör hårt!
Jag är döpt till Sofia men har aldeig nånstans kallats för det utan folk har alltid sagt Fia. Så för tre år sen ändrade jag det till Fia istället
Annarshar man väl blivit kallad soffan men kan inte komma på att jag blivit kallad nått som jag tagit illa upp av iaf
jag e döpt till sofia de flästa kallar mig soffan,fia,fidde,sosso med mer det elakaste någon har kallat mig var soffi propp när hon eller den eller det var stor på tv o dom kallade mig det för jag hatade människan så inget derekt elakt kommer av att heta sofia =)
Om jag har något smeknamn så är det Fia. Någon gång har det väl varit Soffan, men eftersom jag inte gillar det har jag sagt ifrån.. Av de Sofia jag känner har ingen någonsin haft något konstigt smeknamn utan det har varit just Fia, Soffi(s) och möjligen Soffan.
Nästan alla säger Sofia, det är de jag själv presenterar mig som och därför blir det automatiskt att folk man träffar och lär känna fortsätter kalla mig för det. Några få av mina nära vänner säger Fia ibland och det är inget som stör mig.
Jag kallas för Fia. Som liten mer för Soffan av min syster. Inga öknamn utan jag har alltid fått höra att jag har ett vackert namn. Speciellt utomlands! Ett bra enkelt namn men inte för vanligt! hade 2st på högstadiet som hette samma av tot. Ca 250 elever. Tror inte det verkar öka i någon generation heller. :)
Tack för era svar! Ja, Fia eller Soffi(s) verkar väl ok, men Soffan känns inte så bra. Intressant att ni ändå inte verkar tycka att det blivit "ett problem". Kul om fler kommenterar!
Gick i samma klass som en Sofia, hon kallades Suffe för det mesta.
Jag heter Sofia och hemma blir jag kallad Fia-Lisa eller snäckan. Annars blir jag kallad Sofia men ibland också Soso.
Jag blir kallad Fia av alla utom på jobb, vilket känns jätte konstigt :) Min pappa och bror kallar mig Fiddeli, när jag red så kallades jag för Fi. Men fia eller fiddeli är det som känns mest bekvämt. Sophia..känns så hårt. Pappa sa de när han va arg :D
Fia, Fian, Fiisen, Fialotta (plingplong), Soffan bara någon enstaka gång
Sofia eller Fia, det är jag.
Enstaka gånger Fiddeli.
Aldrig någonsin har jag kallats Soffan.
Fia låter ju dock rätt trashigt så tänk en extra gång över detta ts.
Fia låter ju dock rätt trashigt så tänk en extra gång över detta ts.
Jag kallas Sofia av alla förutom min bästa kompis som alltid säger Fia.
Finns nog knappt något namn som är mindre trashigt än Sofia.
Att man har smeknamn som är mer skojsiga är inget konstigt. Vickan gör inte Victoria till ett trashigt namn. Osv.