Vilken är ditt barns favoritmaträtt på förskolan/hemma?
Det känns som att jag fastnat angående maten här hemma så jag behöver tips på vad jag kan laga. Min son fyller snart fyra år btw.
Det känns som att jag fastnat angående maten här hemma så jag behöver tips på vad jag kan laga. Min son fyller snart fyra år btw.
3+7åring älskar kycklingspett med ris och jordnötssås (1burk satay + 1 burk cocosmjölk)
övrigt....
pastarätter
lax
musslor
fetaost
matvete
egentligen ALLT :)
På dagis älskar hon allt, men jag är mest fascinerad över att hon är så väldig förtjust i alla soppar och framförallt att det är grönsaker i dem (som hon aldrig äter annars): potatis- och purjolökssoppa, broccolisoppa, spenatsoppa....
Hemma gillar hon t.ex. kyckling som jag marinerar i limejuice och tandoori (annars är hon inte förtjust i kryddor!). Det mesta med lax är gott också.
Kul med nya tips, tack!
lax med spenat och pasta, kebab kött med pastagratäng, kokt torskrygg med smörsås o potatis!
Min son gillar mest köttbullar/korv med makaroner och pannkaka. Men jag lagar inte dessa rätter oftare bara för det. Vi lagar varierad mat, det vi själva är sugna på och oftast äter han ändå fast det kan bli protester till en början.
Macaroni chesse, sojakorv, rökt fisk.
Min son är 4 år och är riktigt trälig med maten just nu. Förr åt han allt.
Hans favorit på dagis är bulgur med fiskbullar.
Hemma vill han äta pannkaka eller våfflor varje dag. Något han inte får Annars så är väl tacos eller kokt potatis en favorit.
hmm, sonen äter det mesta om han är hungirg (på förskolan äter han typ allt)
men det som alltid brukar gå ner är
fiskpinnar, potatis och stuvad spenat
kyckling
lax
varmkorv
korvstroganof
och sen älskar han broccoli, gurka och majs också. så det kan man knappt plocka fram
innan han ätit lite av maten för han äter sig mätt på det annars