• Anonym (Ragget)

Raggarsträng

Hej,

Jag har en raggarsträng, med mörkare hår och längre  från 0,5cm-1,5cm..
    En gång i tiden rakade jag magen så jag antar att jag får skylla mig själv, plockade några hårstrån där i höstas med pincett när vi skulle utomlands en vecka..

Nu tycker jag det blivit lite mer eller längre igen o undrar va jag ska göra.
    Vill egentligen inte ha det, men nu är det där och jag orkar inte raka bort det varannan dag..

Eftersom jag är gravid och ska visa magen för bm o folk funderar jag på att ta bort det för det är lite lite pinsamt..
    Tror inte jag är onormal, men har ni andra raggarsträng och vad gör ni med den? Ska på UL snart igen o tills dess funderar jag ju på om jag ska ta bort det tex....

• Svar på tråden Raggarsträng
  • GrodanHopp

Jag rakar. Plockar ibland. Att det blir mer eller grövre av att raka är en myt. Det är bara toppen som blir grövre, eller den toppformade delen försvinner o det blir kantigt.

• Anonym (hårig)

Jag har betydligt mer hår på magen än bara en raggarsträng (tyvärr)... Jag använder epilator för att slippa raka var och varannan dag... Min man bryr sig inte om att jag är hårig men jag gör det för mig skull =)

• Anonym (Ragget)

Jag har så lätt för att få hårsäcksinflammationer också.. Efter att jag noppra bort några strån i höstas så kom det n jätteböld efter ett tag och den är fortfarande lite kvar... Får lätt sånna inflammationer i huden så är lite nojjig också att jag ska få fler på magen... :(

• Anonym (Blekt.)

Jag svarar sent här, men svarar ändå. Jag bleker i alla fall min. Det finns speciellt blekmedel för kroppshår.

• Anonym

Jag rakar bort det men bara om jag ska till badhuset, stranden... de flesta tjejer har raggarsträng mer el mindre tror jag. Man tror alltid att man är så annorlunda men det är man nästan aldrig. Hår finns överallt ben, armar, mage, bröst. Mer eller mindre, mörkare eller ljusare.

• Anonym (Blekt.)
    Anonym skrev 2011-08-09 14:32:18 följande:
    Jag rakar bort det men bara om jag ska till badhuset, stranden... de flesta tjejer har raggarsträng mer el mindre tror jag. Man tror alltid att man är så annorlunda men det är man nästan aldrig. Hår finns överallt ben, armar, mage, bröst. Mer eller mindre, mörkare eller ljusare.
    Nej det är helt normalt.. men man är väl så matad i att tjejer ska vara ohåriga att man vill ha det annorlunda..
    Vet inte hur många av tjejerna är jag var yngre och gick i högstadiet som tex rakade underarmarna! Snacka om vansinne, enligt mig.. men ändå sitter jag här och bleker min raggarsträng och vaxar bikinilinjen...
  • Anonym

Blekt, prercis! Synd att det ska vara så här, och själv måste jag raka bara för att annars känner man sig onormal... däremot säger jag till karln att ansa lite också.

• Anonym (hårig)

Jag epilerar bort den. Ibland får jag små hudirritationer men hellre det än raggarsträng.

• silhuett
    Anonym (Ragget) skrev 2011-04-29 19:30:12 följande:
    Hej,

Jag har en raggarsträng, med mörkare hår och längre  från 0,5cm-1,5cm..
    En gång i tiden rakade jag magen så jag antar att jag får skylla mig själv, plockade några hårstrån där i höstas med pincett när vi skulle utomlands en vecka..

Nu tycker jag det blivit lite mer eller längre igen o undrar va jag ska göra.
    Vill egentligen inte ha det, men nu är det där och jag orkar inte raka bort det varannan dag..

Eftersom jag är gravid och ska visa magen för bm o folk funderar jag på att ta bort det för det är lite lite pinsamt..
    Tror inte jag är onormal, men har ni andra raggarsträng och vad gör ni med den? Ska på UL snart igen o tills dess funderar jag ju på om jag ska ta bort det tex....
    Tror inte det har med rakning att göra. Jag har själv en raggarsträng, den kom efter att jag varit gravid. Brukar plocka den regelbundet med pincett.
  • Anonym (emmy)

Jag har några grova som jag plockar med pincett, resten bleker jag bara.

• Anonym (Ragget)

Tagit bort det med trimmern så de e la som att klippa .

Som sagt bär jag drog det med pincett så fick jag inflammation i förra hösten o den inflammationskulan e fortfarande kvar idag som en rödaktig hård kula..... 

Svar på tråden Raggarsträng