Jack i tungan.
Hej!
I dag hände en olycka på dagiset min dotter går på. Hon hoppade studsmatta och ramlade och bet sig i tungan. Ganska så rejält, då hon nu har ett stort jack i tungan. Ca halv cm - 1 cm brett.
Hon blödde rejält sa dom på dagis, men blev inte så ledsen. Det var senare det kom. Nu har hon ju ont, hon kan inte äta då gör det för ont säger hon och bara gråter. Det hon har fått i sig är glass i hopp om att de ska få ner eventuell svullnad i tungan.
Jag har inte kontaktat någon läkare än, då jag inte tror att dom kan göra någonting åt det. Det läker nog av sig själv skulle jag tro. Men ska ringa sjukvårdsupplysningen när dottern somnat. Hon ligger här bredvid i soffan och får knappt i sig vällingen.
Hon har fått flytande alvedon för att försöka få bort den värsta smärtan och sedan kanske hon sover bättre i natt också.
Vad tror ni, kan man göra någonting åt det eller tror ni det läker av sig själv? Vad hade ni gjort i min situation (utom ringa sjukvårdsupplysningen o höra vad dom tycker) ? För mig gör det ingenting om hon äter glass i en vecka framöver, för jag vet hur jäkla ont det gör i tungan. Min är piercad och även uttöjd och det gör förbaskat ont och värker! Huvudsaken är att hon får i sig någonting..