• alexander2011

Sitter med en misslyckad blondering :S

och då menar jag verkligen misslyckad..är ljusare i verkligheten men ni förstår.
    Vissligen visste jag att färgningen skulle gå åt helvete eftersom jag hade färgat mörkbrunt innan. Jag provade att blondera 3 ggr o detta resultatet fick jag ist...spelar ingen roll om jag blonderar 5 ggr till så blir det inte ljust. jag hinner tappa allt innan :S
    Är ljusbrun/cendreé vanligtvis och ville färga håret ljusare innan jag försöker få en färg närmast mitt vanliga så jag kan låta håret vara....Har köpt en satin mörk blond av märket Schwarzkopf- natural & easy

Det är så svårt att veta ur färgen kommer o bli med tanke på att det är rödtonat nu :S vågar jag slänga i färgen eller vad fan ska jag göra o nej...har tyvärr inte råd att slänga ut ca 1500 på frissan
  • Svar på tråden Sitter med en misslyckad blondering :S
  • SunnyBunny

Wow;) Ja i den där situationen har man ju suttit ett par gånger. Resultatet ser du här på min lilla bild, är idag svarthårig;)

• stor grön drake

testa gå till frissan och fråga vilken färg de skulle rekomendera. Här finns flera frisörer som säljer hårfärg, så de kan ju visa vad de tror skulle funka, så kan du alltid gå till coop/willys och köpa nått liknande.

Inte ens frisörer lyckas alltid kan jag berätta, jag ahde mycket mer praktfull "lejonman" när mitt mörka skulle bort... Jag lyste som ett stoppljus, och det enda som fanns att göra var att leva med det några veckor tills det hade lagt sig... Så denna gång har jag färgat utväxten ljusare för varje gång istället, nästan framme vid naturliga vägdammsfärgen nu, fast topparna är svarta

• alexander2011

Hahaha...misstänkte att det är fler i min situation...nja har kört sååå många gånger på svart att nu e jag trött på mitt svarta/bruna/rödaktiga hår...nu vill jag ha ljust...här kommer en bättre bild..
    Nja silverschampoo tror jag inte funkar eller? vettifan har aldrig prövat det men det kan man väl bara ha om man har blond/gult hår? det tar väl enbart bort det gula...men mitt är orange :S
  • alexander2011
    stor grön drake skrev 2011-04-29 20:48:28 följande:
    testa gå till frissan och fråga vilken färg de skulle rekomendera. Här finns flera frisörer som säljer hårfärg, så de kan ju visa vad de tror skulle funka, så kan du alltid gå till coop/willys och köpa nått liknande.

Inte ens frisörer lyckas alltid kan jag berätta, jag ahde mycket mer praktfull "lejonman" när mitt mörka skulle bort... Jag lyste som ett stoppljus, och det enda som fanns att göra var att leva med det några veckor tills det hade lagt sig... Så denna gång har jag färgat utväxten ljusare för varje gång istället, nästan framme vid naturliga vägdammsfärgen nu, fast topparna är svarta
    Avundas alla som verkligen klarar av att försöka låta håret växa. jag klarade nästan 2 dm sen slängde jag i en lilabrun :S...nja tror tom frissan hade fått det svårt o jag visste att det hade blivit dyrt
  • Queenie70

Haha...been there done that....Silverschampo kommer inte att vara tillräckligt för att få ut allt det där röda och gula....Köp minst två förpackningar av Moods Pärlblond och ha i torrt hår...det kommer garanterat att få ordning på skiten.

Synd att färga mörkt över, nu när du är på god väg. Jag har egentligen mörkbrunt hår.

• Rhoda Horswunce

Du måste klippa av en slinga och testa med den mörkblonda. Det kan bli jättebra om du har tur - mitt hår brukar se ut sådär när jag blonderar det och då tar jag en mörkblond och låter den sitta typ en minut, och då försvinner allt det röda på en gång och jag får en jättesnygg askblond färg. Men det kan också bli dåligt, så du måste prova på¨en slinga först.

• SunnyBunny
    Queenie70 skrev 2011-04-29 20:51:00 följande:
    Haha...been there done that....Silverschampo kommer inte att vara tillräckligt för att få ut allt det där röda och gula....Köp minst två förpackningar av Moods Pärlblond och ha i torrt hår...det kommer garanterat att få ordning på skiten.

Synd att färga mörkt över, nu när du är på god väg. Jag har egentligen mörkbrunt hår.
    Just den jag använde när jag skulle bli blond senast, jag blev ljuslila/grön till slut hahahha
  • stor grön drake
    alexander2011 skrev 2011-04-29 20:50:56 följande:
    Avundas alla som verkligen klarar av att försöka låta håret växa. jag klarade nästan 2 dm sen slängde jag i en lilabrun :S...nja tror tom frissan hade fått det svårt o jag visste att det hade blivit dyrt
    det växer snabbt mitt hår, så därför funkar det.

Vill du vrålbleka håret ska du köpa poly blondes slingfärg, den för absolut ljusaste resultatet. Den fick mitt ex svarta hår att bli ljust... googla så får du se förpackningarna
  • Snabeldrake

Silverschampoo fungerar garanterat INTE när det är sådär superduper orange. Det tar bara bort gula toner i blont hår, inte oranga toner Skrattande Eller färger kanske det är och inte ton. Men i alla fall, jag har också gjort sådär. Big mistake. Och jag fick helt enkelt färga över med någon guldblond (utan blekmedel alltså), då blev det ganska så ok. Inte helt ok. Så jag la in massa små slingor också som jag fick bleka. Då blev det bättre. Dock tog jag en vecka mellan färg och blek så håret fick vila lite. 

Svar på tråden Sitter med en misslyckad blondering :S