Svartsjuka i ny bonusfamilj
Blir snart galen!! Efter 1,5 år flyttade jag och mina två barn in till min pojkvän. Vi flyttade många mil och efter att ha haft barnen vv blev de nu mina på heltid (pga avståndet). MIn sambo har ett barn vv. De är alla i ungefär samma ålder, och vi hade provat innan och tyckte att det fungerade bra mellan oss alla.
Nu bor vi här. Mina barn på 100% och hans på 50%. Det är nu allt elände har börjat. Han är totalt besatt av sitt barn!! Visst är det bra att han bryr sig om sitt barn, men det här är för mycket.... Vi har endast bott här några månader men jag håller redan på att bryta ihop. Tidigare tyckte jag att han var en fin förebild för dom, han tog hand om dom bra och vi hade roligt ihop, han ställde upp för mina barn lika mycket som för hans. Nu har det tagit en kovändning. MIna barn är inget värda. De är högkjudda, tar hem kompisar, trotsiga och tar plats. Är dom? Gör dom? De har alltid varit så här. Att de ter sig lite "jobbiga" just nu är väl för att de känner av vibbarna i detta hus..... :(
Det har varit en stor omställning för oss alla, att flytta åtskilliga mil från allt man känner är stort. Men vi trodde vi kom tillnågot bra. Något stabilt och tryggt. Men nej..... Nu till det egentliga problemet....hans barn.
Min sambo ringer, hälsar på, pratar om och är med på träningar hela tiden även de veckor barnet är hos sin mamma. Mina barn vill han inte skjutsa alls. Det är också tjafs kring mat och TV-program då barnet är här....utflykter och roliga saker ska också göras då.
Mina barn känner givetvis av detta. De känner inte igen denna killa som vi flyttade in till. De får knappt existera här, inte skaffa sig ett liv, inte känna att de är välkomna. Jag blir så himla ledsen....
Samtidigt känner jag panik inför vad som sker...jag blir arg, irriterad, svartsjuk på hans barn. Jag tål det inte. Bortskämd av sin far (och mor!), självupptagen och ego. Det är HANS pappa- inte min kille eller mina barns styvfar....han avbryter med sin gälla röst så fort vi påbörjar ett samtal...han sätter sig emellan oss....han är ALLTID i vår närhet, vi får aldrig vara ifred. Han leker inte med några kompisar utan är bara med sin pappa hela tiden. Jag blir vansinnig! Tydligen är både jag och han svartsjuka....vi bråkar om samma kille.. Men jag orkar inte hålla å att tävla om min kille...inte mot en liten unge iaf :(
Sambon säger att hans barn betyder ALLT och att inget kommer före. Väntar nu bara på den dag barnet säger att jag och mina barn är ivägen i hans hem och vi blir utkickade på gatan...känner ingen som helst trygghet i detta och det gör mig så frustrerad, för jag kan ju inget göra? Jag har ju inget att sätta emot?
Älskar min sambo, men detta tävlande orkar jag inte med längre...jag måste väl kunna få prata med honom fastän hans barn är här? Är det för mycket begärt???
Är JAG för egoistisk????!!
Vad göra innan jag säger något dumt till barnet, som jag nu ogillar enormt mycket pga allt.......................