• solfrost

Hur ofta försvinner katter och förblir borta?

Sonen släppte ut våran katthona på 7 månader i Tisdags och hon är fortfarande bortaGråter.
    Hon har varit ute där hon bodde innan , fast varit enbart inne de sista 3 månaderna.
    Hon ska steriliseras och chippas nästa månad, om hon kommer hem.

Hur länge kan de normalt vara borta utan att man ska tro det värsta?
    Vi har polisanmält henne som försvunnen, ringt katthem och satt upp lappar i affärerna och lyktstolparna i byn samt ring förra ägaren som bor 2 mil bort , ifall hon skulle få för sig att gå "hem".

Jag har kollat varenda dikeskant i byn och ropat och lockat.

Ovissheten är värst!

Vad kan man göra mer?

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Svar på tråden Hur ofta försvinner katter och förblir borta?
  • Erica80

Är hon inte steriliserad så är hon nog ute på äventyr.. Våra katter brukade vara borta i ca en vecka för att 9 veckor senare få små kattungar.. Om dom löper så kommer dom oftast inte hem på flera dagar..

• Fru Kwasthilda

Du kan inte göra så mycket mer. I den åldern finns det risk att hon är ute och dejtar, men i så fall brukar de komma hem igen efter några dagar. Fortsätt gärna gå ut och locka och ropa. En vecka borta är inte helt ovanligt. Finns det grannar vars källare/garage hon kunnat bli instängd i av misstag?

• solfrost

Jag har ropat på de ställen jag kan tänka mig att hon kunnat bli instängd på här på gatan och lyssnat efter henne, hon brukar svara:)
    Hon är lite ung för att bli mamma , fast det låter väl logiskt. Jag hoppas att det är så det ligger till så hon inte råkat ut för något och försvunnit för gott.

• Erica80

Jag tycker inte att 7 månader är för ungt för att löpa på en katt

• skorpionen80

Hon är inte för ung för att löpa, men hon är alldeles för ung för att bli mamma. Kastrera henne direkt om hon kommer hem.

• solfrost

Klart hon inte är för ung för att löpa, men aldeles för ung för att bli mamma.
    Blir vetrinären om hon kommer hem.

Svar på tråden Hur ofta försvinner katter och förblir borta?