• Anonym (hjälp)

Tappar hela naglar!!!

Hej,

Två av mina tå naglar har åkt av!! Förvånad Varför gör dom det?? Har aldrig varit med om något liknande..

Kan alltså bara lyfta av dom av tån. Skulle ta bort gammalt lack å lägga på nytt så fick jag nageln i handen.

Ser ut som jag har en tun nagel under eller nått.. känns läskigt att tappa dom!!Obestämd

Någon som varit med om samma??

• Svar på tråden Tappar hela naglar!!!
  • crazy mom

Låter som du har nagelsvamp (finns receptfritt behandling på apotek)

eller har klämt naglarna och att de nu lossar....

• Anonym

Oj...nån brist kanske. Sök hjälp på vc och be dom ta lite prover.

• Anonym (hjälp)

Har haft foten i bandage för en månad sen.. kan det vara det som påverkar?

Svamp?? usch och fy.. Så naglarna kan bara trilla av då?

Får ringa på måndag till VC.

• Leija

Ja, det kan helt klart påverka, instängt och fuktigt....
    Naglarna trillar bara av då, känns inte så trevligt alls!

VC kommer mest troligt bara säga att du ska köpa receptfritt medel mot det på apoteket, så det kan du göra redan imorgon.  

• Anonym (hjälp)
    Leija skrev 2011-04-29 23:27:28 följande:
    Ja, det kan helt klart påverka, instängt och fuktigt....
    Naglarna trillar bara av då, känns inte så trevligt alls!

VC kommer mest troligt bara säga att du ska köpa receptfritt medel mot det på apoteket, så det kan du göra redan imorgon.  
    Hade den i bandage i en månda oxå.. gör ju inte ont eller så.

Men ska naglarna inte vara mjuka om det är svamp?

Men ska köpa det imorgon!! Guu så läskigt med svamp på tårna...gillar inte fötter:P 
  • Leija
    Anonym (hjälp) skrev 2011-04-29 23:30:11 följande:
    Hade den i bandage i en månda oxå.. gör ju inte ont eller så.

Men ska naglarna inte vara mjuka om det är svamp?

Men ska köpa det imorgon!! Guu så läskigt med svamp på tårna...gillar inte fötter:P 
    Ingen aning om de ska vara mjuka eller hårda med svamp, lär kanske vara olika?
    Tror att naglarna kan bli lite tjockare om det är svamp oxå, och om man har det ett tag blir de även gula/missfärgade.
    Jag hatar oxå sånt där, känns ofräscht. Men medlet på apoteket är nog bra och hjälper nog... annars får du ringa VC och få något starkare. 
  • Anonym (hjälp)
    Leija skrev 2011-04-29 23:35:07 följande:
    Ingen aning om de ska vara mjuka eller hårda med svamp, lär kanske vara olika?
    Tror att naglarna kan bli lite tjockare om det är svamp oxå, och om man har det ett tag blir de även gula/missfärgade.
    Jag hatar oxå sånt där, känns ofräscht. Men medlet på apoteket är nog bra och hjälper nog... annars får du ringa VC och få något starkare. 
    Dom är inte missfärgade och tårna kliar inte.. men ska kolla upp det ändå. Känns rätt läskigt att tappa naglarna.
    Tack för era svar :) 
Svar på tråden Tappar hela naglar!!!