Ni som haft/har barn med kolik...
... Hur började det? Blev skriken värre och värre med tiden? När var det som värst? Vad gjorde ni för att lindra? Hur länge höll koliken i sig? Är det nån som testat akupunktur? Har precis fått bekräftat att det är kolik vår lille kille på em månad har. Känns som om vi har några "härliga" månader att se fram emot.. Tips och råd, tack!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 08:50
UPDATE!
För det första - TACK för alla tips och råd!!
I onsdags fick jag alltså rådet av BVC att inte amma så ofta, eftersom lillkillen ökar så bra och mycket i vikt. Testade det direkt. För att avleda gick jag långa promenader med vagnen, för då sover han ju mestadels. Det kunde gå mellan 1-2-3 timmar mellan amningarna.
Det var efter det de hysteriska och långvariga skriken började. Han kunde skrika innan dess också, men långt ifrån lika hysteriskt och länge. (Den värsta gången skrek han till och från i tre timmar.) Nu började han även skrika hysteriskt på mornarna.
I lördags morse var jag desperat och fick komma till barnakuten. Utifrån det vi berättade verkade läkaren säker på att det är kolik killen har.
Efter det läste jag massor om detta och pratade med andra. De allra flesta trodde att skriken berodde på
1) vad jag äter
2) att jag inte ammade så ofta.
Sen började jag amma oftare, då killen verkade hungrig. Dessutom tänkte jag på vad jag åt och drack, men det gjorde jag även innan dess. Inga mjölkprodukter till exempel.
Den kvällen skrek han en gång. Hysteriskt, men bara en halvtimme. Kanske var det tack vare "fisventilen" WINDY som jag använde då, som han skrek så kort tid?
Sen dess - inte ett enda hysteriskt skrik! Peppar peppar..
Vad ska vi tro om detta?
Vore det kolik -skulle inte skriken fortsätta då? Alltså de hysteriska skriken? Eller kan de komma och gå?
Att BVC säger att man inte ska amma så ofta - är det bara trams?
Går barnen upp massor i vikt på grund av det kanske det inte är superbra, inte vet jag? Men det är väl sånt som försvinner vartefter de växer? Eller?
Jag vill ju att killen ska bli mätt! Utan att behöva gallskrika!
Mätt barn -nöjt barn!
Vad tycker ni?