• Anonym (lite pinsamt?)

Hur gjorde ni med satsen i muttan?

Ni som lyckats bli gravida genom att ha planerade samlag - har ni gjort något speciellt efter ni har knullat?
    Med speciellt, menar jag något som att stå på huvudet, ligga med benen högt, låtit bli att duscha eller så?
    Eller är chansen tillräckligt stor trots att det mesta rinner ut igen?

• Svar på tråden Hur gjorde ni med satsen i muttan?
  • Anonym

Någon jämförde det med att hälla filmjölk i ett glas och hälla det uppochner. Mycket rinner ut, men mycket stannar kvar. Tror det är mer placebo än något annat. Visst låg även jag med benen i luften, men tror i efterhand inte att det hade så mycket med saken att göra.

De simmare som kan åstadkomma något är de som pilat iväg och försvunnit in långt innan killen ens dragit ut snoppen. 

• Anonym (lite pinsamt?)
    Anonym skrev 2011-04-30 12:14:46 följande:
    De simmare som kan åstadkomma något är de som pilat iväg och försvunnit in långt innan killen ens dragit ut snoppen. 
    Är det verkligen så? Det finns ju folk som blir gravida trots att samlaget skett ett tag före eller efter ägglossning.

Placebo eller ej - hur har ni andra gjort?
  • Anonym
    Anonym (lite pinsamt?) skrev 2011-04-30 12:57:53 följande:
    Är det verkligen så? Det finns ju folk som blir gravida trots att samlaget skett ett tag före eller efter ägglossning.

Ja, men det är ju ändå först till kvarn av simmarna. Jag lovar dig att alla spermier inte kommer att rinna ut. De som kommer tillräckligt långt in, men inte befruktar ett ägg tas upp av kroppen på annat sätt.
  • Anonym (...)

Cyklade, kudde under rumpan + sov med binda. Haha. Ah gravid är jag iaf, men hade jag nog blivit ändå. ^^

• Anonym

Jag har blivit gravid tre gånger och alla tre gångerna har jag gjort som jag brukar, direkt efter samlaget har jag gått på toaletten, kissat och sedan tvättat av mig/ur mig ordentligt och sen gått och lagt mig och somnat...

Två barn och ett missfall senare konstaterar jag att man uppenbarligen inte behöver ligga på rygg, gå naken tre varv runt huset eller köra upp en menskopp eller ett pessar efter att karln fått utlösning i en - gravid blir man ändå.

• Jag är bara jag

Du kan resa dig sekunden efter och ändå bli gravid. Det som rinner ut är sädesvätska och annat överskott,inte själva spermierna. Jgag har gjort två inseminationer och rest mig direkt efter,för läkaren sa att det spelar ingen roll.

• Anonym (Tihi... ;)

Jaa...jag gjorde allt jag kunde för att hålla det inne. Benen upp i luften och massor sådant - gravid blev jag båda gångerna som vi försökt ... men i efterhand tror jag inte det spelat någon roll om jag gjort allt det där - jag hade nog blivit gravid oavsätt... Men det är lite kul att tänka på efteråt, hur man höll på. Det är väl verkligen ett tecken på att man önskar ett barn mer än nått annat.

• Anonym (lite pinsamt?)

Hur många gånger försökte ni då, innan det tog - om ni minns det?

Hade ni koll på exakt var ni låg i ägglossning och så?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-30 14:23:28 följande:
    Jag har blivit gravid tre gånger och alla tre gångerna har jag gjort som jag brukar, direkt efter samlaget har jag gått på toaletten, kissat och sedan tvättat av mig/ur mig ordentligt och sen gått och lagt mig och somnat...

Två barn och ett missfall senare konstaterar jag att man uppenbarligen inte behöver ligga på rygg, gå naken tre varv runt huset eller köra upp en menskopp eller ett pessar efter att karln fått utlösning i en - gravid blir man ändå.
    Kan tillägga att vi inte haft koll på ägglossning eller annat. Första gången jag blev gravid hade vi försökt i nio månader efter P-pillerstoppet, fast inte aktivt, vi tänkte att vi får se om det blir något inom ett år. Slutade i missfall.
    Månaden efter fick jag tillbaka mensen, månaden efter det blev jag gravid och fick en son nio månader senare. Slutade amma honom när han var ungefär 13 månader, maken och jag lyckades inte få till det mer än en gång på tre månader, jag fick under den perioden en menstruation och när nästa mens inte kom trodde jag att det berodde på att den inte hade normaliserats, men då var jag visst gravid igen och fick en välskapt flicka den graviditeten.

Nu har jag P-stav, för uppenbarligen är vi tämligen fertila.

Kan tillägga att jag vet exakt vilken dag maken och jag hade sex - enligt ultraljudet befruktades ägget sex dagar efter det datumet...
  • Anonym (c)

Första gången hade jag halvkoll på att ÄL normalt inträffar på dag 14... hade sex dag 13 och 15. Det tog sig men slutade i missfall. De gångerna gjorde jag inget särskilt efter samlaget...

Efter missfallet köpte jag ÄL-stickor för att verkligen pricka in ÄL... så då hade jag koll på när exakt det var. vi hade sex 4 eller 5 dagar i rad fram till kvällen innan ÄL (kände av exakt när det var den månaden...) Det tog sig då, på andra ÄL efter missfallet. Dessa gångerna får jag erkänna att jag låg med benen i vädret och en kudde under rumpan i en kvart efteråt...  

Efter den där kvarten gick jag upp och kissade osv som jag alltid gör annars. Tror egentligen inte att det gör någon skillnad... det som rinner ut är ju det som ändå inte kommit vidare in genom livmodertappen... och i slidan gör det ju ingen nytta...

• Anonym (Barnlös än)
    Anonym (lite pinsamt?) skrev 2011-04-30 14:49:43 följande:
    Hur många gånger försökte ni då, innan det tog - om ni minns det?

Hade ni koll på exakt var ni låg i ägglossning och så?
    Innan första gången jag blev gravid-9 försök. Nästa spontana var försök 13. Sen IVF-graviditet försök 22,sen försök 36,42 och 53. Inga barn och försök 56 nu med prickad äl varje gång utom vid IVF och insemination.
  • Anonym (...)
    Livisu skrev 2011-04-30 14:32:49 följande:
    Cykla, haha, varför det?
    Hehe så simmarna ska hitta rätt. :P Alltså ligga i sängen med benen upp i luften och "cykla" Ser tydligen snorkul ut. Enligt maken iaf, han fick sig många skratt hehe.
  • Anonym (lite pinsamt?)
    Ferrari72 skrev 2011-04-30 15:49:06 följande:
    Men seriöst!!
    seriöst
  • Berfin

Lär dig Naturlig Familjeplanering. Du kan bara bli gravid när du har tre sorters speciellt sekret. Spermieledande S och P1 och P2. Finns en ny instruktionsbok, beställ via www.familjeplanering.se

Använder man FemCap är det lätt att uttyda. har du en väldigt kort tid med dessa sekrettyper, gäller det att pricka in rätt timmar för samlag. Man kan också självinseminera med FemCap.

Jag tror att man lättare blir gravid om mannen ligger kvar och gullar med en kärleksfullt... ha ha ha...

• Anonym (fundering)

jag har hört lite om att man ska bli lättare gravid om man som tjej får orgasm samtisigt eller efter mannen ffått sin utlösning, någon som vet ngt om det?

• Anonym (i)
    Anonym (lite pinsamt?) skrev 2011-04-30 12:57:53 följande:

Jag blev gravid när jag red, när det var klart reste jag på mig och gick på toaletten. Kissade och torkade bort sperman.

En utlösning har en utgångshastighet på ungefär 40km/h.

Jag tror inte det spelar någon roll om man står på huvudet eller cyklar med benen.
    Men om jag skulle ha svårt att bli gravid i framtiden kommer jag antagligen göra något av det.
    Försöka hjälpa till.
    Det kan knappast skada =)
  • Anonym (Bli graivd)

Med båda mina barn har jag blivit gravid första månaden som vi försökt. Gjorde inget speciellt efter vi haft sex någon gång. Tror att det viktigaste var att jag har rätt bra koll på min ägglossning och att vi hade sex flera gånger under de dagarna som jag trodde att jag hade störst chans att bli gravid.

• Anonym (..)

gjorde inget speciellt, torkade bort de som rann ut å antingen duschade eller lade i ett tros skydd som kunde suga upp resten som rann ut.

Gravid med första barnet på första försöket, dagarna innan ägglossning.
    Gravid med andra barnet på andra försöket, på ägglossningsdagen.

Anonym (fundering) skrev 2011-05-02 10:00:50 följande:
    jag har hört lite om att man ska bli lättare gravid om man som tjej får orgasm samtisigt eller efter mannen ffått sin utlösning, någon som vet ngt om det?
     de där har väl mest att göra med att kroppen blir mjuk och mer vätska i slidan, alltså lättare för simmarna att ta sej in!
Svar på tråden Hur gjorde ni med satsen i muttan?