Anonym skrev 2011-04-30 14:23:28 följande:
Jag har blivit gravid tre gånger och alla tre gångerna har jag gjort som jag brukar, direkt efter samlaget har jag gått på toaletten, kissat och sedan tvättat av mig/ur mig ordentligt och sen gått och lagt mig och somnat...
Två barn och ett missfall senare konstaterar jag att man uppenbarligen inte behöver ligga på rygg, gå naken tre varv runt huset eller köra upp en menskopp eller ett pessar efter att karln fått utlösning i en - gravid blir man ändå.
Kan tillägga att vi inte haft koll på ägglossning eller annat. Första gången jag blev gravid hade vi försökt i nio månader efter P-pillerstoppet, fast inte aktivt, vi tänkte att vi får se om det blir något inom ett år. Slutade i missfall.
Månaden efter fick jag tillbaka mensen, månaden efter det blev jag gravid och fick en son nio månader senare. Slutade amma honom när han var ungefär 13 månader, maken och jag lyckades inte få till det mer än en gång på tre månader, jag fick under den perioden en menstruation och när nästa mens inte kom trodde jag att det berodde på att den inte hade normaliserats, men då var jag visst gravid igen och fick en välskapt flicka den graviditeten.
Nu har jag P-stav, för uppenbarligen är vi tämligen fertila.
Kan tillägga att jag vet exakt vilken dag maken och jag hade sex - enligt ultraljudet befruktades ägget sex dagar efter det datumet...