Ja, alltså. Efter 3 katter, och den nuvarande på medecin som han måste äta förmodligen livet ut. Allt annat än tablettgivaren som man hittar hos vetrinären ( skippa den på apoteket, för "skranglig" variant ) är enligt mig bara "waste of time". När jag skulle ge min förra katt antibiotika efter livmoder op, fick jag alla tips i världen, om hur "enkelt" det var. Allt från att gömma i mat till att blanda i smör osv. Funkade INTE. Nått geni på lokala Zoo tyckte att det var bara att öppna munnen på katten, och peta in tabletten längst in i gapet.. Kisse hysterisk, ut med klor, kräks = det var bara till att torka kattspya, och var kissen inte ilsk då, husse med extremt dåligt samvete, inträffade det aldrig.
Min räddning var tablettgivaren, SÅ mycket enklare, dels för att den är så mycket mindre, än att hålla på att fingra i gapet ( dom har inte så stor mun ), dessutom kommer man tillräckligt långt bak i gapet för att dom ska vilja svälja själva, så slipper man tvångshålla dom och stryka under hakan, och allt man ska göra, och dessutom går det på 10 sekunder, istället för ett slit på 10 minuter med en fräsande katt, och man själv är alldeles slut och sönderstressad. Den varianten jag har, påminner förvisso om apotekets variant, MEN, med skillnaden att man har en omslutande gummiring länst fram, vilket dels skyddar tabletten, så den inte hoppar ur själva givaren, innan man ens fått in den i kisses mun, och framförallt är det ett mjukt sätt att få dom att öppna munnen själva, med ytterst milt tvång. Så det inte blir sån stridssak av det. Och ett, tu, tre, innan dom fattar nått är tabletten insprutad och dom har svalt ned den. Klart att första gångerna blir det liksom en "gulp" reaktion, ungefär som om vi får en kallsup som vi sväljer ned. Men det blir inte den där "kvävs, jag måste spy, alla klor ut" reaktionen. Och efter några dagar har dom lärt sig att dom ska svälja, då går det mycket lättare. Och så otroligt mycket enklare för kisse, så i jämförelse är alla andra bara onödigt bråk och spillo av tid.. Jag kan bara rekomendera dig att åka till din lokala vetrinär och köpa en tablettgivare, så ska du se att det kommer så småning om gå mycket enklare, och kisse kommer snart ha glömt "oförätten" ;) ( OBS: MUTGODIS är ett MÅSTE ;) Lycka till.