• Anonym (lite orolig)

Dricker ganska mycket men kissar litet

Opererade mig i förrgår och kissade ordentligt efteråt men idag tror jag att jag kissat max 1-2 dl. Kommer bara en liten skvätt varje gång. Ingen ordentlig kiss. Detta trots att jag dricker ganska mycket, tror jag.

Är inte det lite konstigt?

• Svar på tråden Dricker ganska mycket men kissar litet
  • Anonym (lite orolig)

Puffar är orolig...

• sara den fina

Hur mycket vätska har du fått i dig idag i förhållande till det du kissat då? Var har du op och vad sa vårdpersonalen när du uppmärksamma dem?

• Anonym (Mee)

När man har fått narkos och morfin så kan det vara svårt att tömma blåsan, jag hade "problem" med under ett par dagar men sedan släppte det.

Men vad för op gjorde du?

• Anonym (lite orolig)

Efter op kissade jag bra. Ca 5 dl (!). Idag har jag troligtvis druckit... ja, jag vet inte 1-2 liter och kissat 1-2 dl. Brukar vakna och vara kissnödig och kissa ganska mycket. Men kom bara en lite skvätt och så har det varit hela dagen. Har försökt kissa men kommer nästan inget. Är å andra sidan inte kissnödig heller.

Gjorde laparoskopi och hysteroskopi. 

• Anonym (lite orolig)
    Anonym (Mee) skrev 2011-04-30 21:13:42 följande:
    När man har fått narkos och morfin så kan det vara svårt att tömma blåsan, jag hade "problem" med under ett par dagar men sedan släppte det.

Men vad för op gjorde du?
    Men kan det vara farligt då?
  • Anonym (Mee)

Jag tror inte att du behöver vara orolig. Avakta tills på måndag och känns det inte bättre så kontakta sjukhuset

• Anonym (lite orolig)
    Anonym (Mee) skrev 2011-04-30 21:14:58 följande:
    Jag tror inte att du behöver vara orolig. Avakta tills på måndag och känns det inte bättre så kontakta sjukhuset
    Ok, vad bra. Men man kan ju undra vart all vätska tar vägen och om urinblåsan spricker?
  • sara den fina

Men då kan du ta det lugnt ts, men märker du att fötter eller leder sväller upp så kontakta sjukvården och rådgör med dem, men jag känner mig lugn just nu av vad du berättat här iallafall

• Anonym (lite orolig)
    sara den fina skrev 2011-04-30 21:24:32 följande:
    Men då kan du ta det lugnt ts, men märker du att fötter eller leder sväller upp så kontakta sjukvården och rådgör med dem, men jag känner mig lugn just nu av vad du berättat här iallafall
    Ok, tack för ditt svar. Antar att om något verkligen är fel skulle jag må sämre än jag gör...
  • sara den fina

Som läkare gör jag med den bedömningen ts

• Anonym (M)

Du kanske samlar på dig vatten i kroppen eller svettas ut det? Känner du dig inte kissnödig efter att du varit på toa så har du antagligen inget kiss kvar i blåsan och då spricker den inte.

• Anonym (lite orolig)
    Anonym (M) skrev 2011-04-30 23:53:16 följande:
    Du kanske samlar på dig vatten i kroppen eller svettas ut det? Känner du dig inte kissnödig efter att du varit på toa så har du antagligen inget kiss kvar i blåsan och då spricker den inte.
    Ja, jag vet inte. Jag samlar inte på mig i alla fall, vad jag kan se. Så det är väl att jag svettas så... Men jag tänker att med all medicin jag äter nu (värktabletter) så borde njurarna ha fullt upp med att rena.. Jaja... Det blir väl bra...
Svar på tråden Dricker ganska mycket men kissar litet