• Labolina3

Jogga efter kejsarsnitt?

Halloj! Jag födde vår dotter med planerat kejsarsnitt  för 3 månader sedan och allt verkar ha läkt bra och så. Kan jag börja jogga lite nu???

• Svar på tråden Jogga efter kejsarsnitt?
  • Toddes mamma

Har du varit på efterkontoll på MVC? De brukar veta, sen kan du ju alltid googla på det.. men jag skulle inte börja med jogging, börja med power-walking istället.

Jogging kan bli tufft för bäckenet,som ännu är skört..

• Marianne84

Jag fick mängder av info på bb efter mitt akutsnitt. En sjukgymnast kom även upp och prata med en och berättade. Att man fick inte gå så långt och man fick trappa upp träningen. Inget bärande förutom sitt barn osv. I början skulle man vända innan man ens kände av att man var trött för man skulle orka ta sig hem. De var babystep.

• Labolina3

oj då....får väl kankse rådfråga läkare då...trodde inte det var såna restriktioner. Jag fick oxå info innan vi åkte hem från bb men det gällde mest knipövningar o att inte bära för tungt i början. På efterkontrollen var allt bra o hon sa att jag kunde börja träna efter 3 månader...men får väl ringa nån läkare o kolla kanske för säkerhets skull. Tack för era svar!

Svar på tråden Jogga efter kejsarsnitt?