• Anonym

Har fått en finne i örat och den gör sjukt ont. Hur får jag bort den?

Det har hänt mig en gång tidigare men minns inte hur jag fick bort den.

Nu sitter den precis vi "ingången" och har blivit större och större under de här tre dagarna, kommer snart inte höra något på det örat.

Den gör sjukt ont !!! Bara man råkar luta örat mot något ..kudden, min sambos axel eller liknande så ömmar det som tusan runt omkring där. 

Vill få bort den NU, men hur? Den är hård och pillar jag på den så gör det ju ont.

• Svar på tråden Har fått en finne i örat och den gör sjukt ont. Hur får jag bort den?
  • Koji

Jag skulle ta två tops och poppa den! Kommer nog göra rätt ont just då, men när du väl fått ut allt kommer det vara mycket skönare.

• Anonym

Jag tycker som meeela, doppa dem i alsol-sprit för att döda eventuella bakterier. Det kommer göra ont!

• Anonym

Har inga tops hemma, får ge mig iväg imorron och handla det då. Försökte trycka hål på den med min pincett men hann inte trycka länge innan det gjorde för ont. :O

• Anonym

Ta en ny kanyl och stick hål på. Tops gör bara grönjävligt ont.

• a mor

Var bara försiktig. Hörde en bekant som gjort något liknande och det blev infektion. Det blev i slutänden akuten och medicin.

• Red drum

En kanyl?? Hur många har det hemma?? Hahahaha!

Svar på tråden Har fått en finne i örat och den gör sjukt ont. Hur får jag bort den?