Ritkigt Ont i magen - bör jag ringa?
Hej alla nattugglor! :)
Det är såhär att jag har riktigt, riktigt ont i magen, jag är hård i magen men vet inte om det har något samband.
Smärtan ligger i övre delen av magen, alltså precis nedanför där revbenen slutar, jag har även ont i ryggen som är i samma höjd som magsmärtorna.
Ikväll började denna smärta, den blev väldigt intensiv ganska snabbt, jag lyckades gå på efter några timmar och under tiden jag var där avtog smärtan. Däremot direkt efter toabesöket kom det lika fort tillbaka.
Jag mår inte illa, har inte kräkts eller har diarré (säger väl emot "hård i magen" delen ;)). Kan även tillägga att det inte är någon mensvärk eller liknande eftersm smärtan är i övre delen av magen och ryggen och inte nere vid livmodern och det.
Är det någon som har varit med om liknande problem och vet vad det kan tänkas vara, vågar jag ta treo mot smärtorna eller är det för riskabelt för magen? (om det skulle vara något annat allvarligare problem med magen).
Bör jag ringa sjukvårdsupplysningen? Jag är rädd att de inte ska ta mig på allvar eftersom det "bara" är magsmärtor. :/
Tack på förhand fina ni, om någon kan hjälpa mig :)