• Anonym (irriterad)

Min kompis är så himla präktig!

Min kompis var väldigt präktig i sina åsikter redan för några år sedan, men nu när hon har fått barn har hon blivit ännu värre!
    Jag ammade mina barn under en kort period bara, efter två månader funkade det inte längre. När jag berättade det (hon frågade) så verkade hon tycka att jag var en jättedålig mamma för herregud man MÅSTE ju amma!
    Men jag vill inte att mitt barn ska ligga vid bröstet och skrika sig hes när det inte fungerar, då ger jag honom hellre ersättning så han blir nöjd!

Efter att jag berättade det har hon helt slutat att både läsa och kommentera min blogg. Skitlöjligt anser jag!

Annars har hon berättat att hon är ute och går varje dag oavsett väder, hon gör sin egen pure till bebisen och verkar tycka att föräldrar som ger färdig burkmat är dumma i huvudet. Hon har skrivit flera gånger på sin blogg att hon skäms över att ta ut föräldradagar, för hon vill inte vara "en sån där" som lever på folks skattepengar.

Dessutom verkar hon se ner på de som är sjuka och har fått sjukpenning då hon har skrivit nedlåtande om dem flera gånger. Hon verkar tro att alla som har fått sjukpenning ljuger om att dom är sjuka. Hon däremot har ju inte haft en enda sjukdag från sitt jobb på flera år, hon är sååå duktig så.

Och arbetslösa ska vi inte ens tala om, de VILL ju inte ha jobb! De vill ju bara bli försörjda av staten (enligt henne då). Men själv hade hon sån tur att hon fick jobb genom sin bror på ett företag här i den lilla staden vi bor i. Jag tror knappast att hon hade fått jobb där om inte han hade jobbat där då det är riktig svågerpolitik på det företaget.

När vi sågs sist så såg jag att hon tittade på min mage och hånlog! Jag har jättemycket mage kvar sen mina graviditeter (varav en tvillinggraviditet) och hennes mage har nästan försvunnit. Men just det där hånleendet gjorde mig jätteledsen! Jag har försökt på alla sätt att bli av med magen men inget funkar. Sen blir det inte bättre av att den ser jättekonstig ut heller. MÅNGA har frågat mig om jag är gravid igen... inte så kul att höra när man redan har komplex!

Jag vet inte vad jag vill med det här inlägget, men jag stör mig något brutalt på henne nu för tiden. Varför måste man sätta sig själv på en pedestal och se ner på andra hela tiden? Jag förstår mig inte på sådana människor. Finns det fler här inne som har vänner som beter sig så här?

• Svar på tråden Min kompis är så himla präktig!
  • Heisan

Man slutar umgås med sådana människor o låter deras åsikter rinna av en som vatten på en gås.

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Fyrbarnsmorsa

Dax att riva i ordentligt eller bara bryta med henna helt,eller riva i först och sen bryta

• sextiotalist

Är hon stammis på FL möjligtvisTungan ute, här tycks dessa mammor vara frekventa i varje fall.

Släpp henne, låt henne leva i sin präktighetsbubbla, den brukar spricka så småningom för de allra flesta och helt plötsligt sitter de pladask på marken med rejäla blåmärken på deras små vältrimmade präktiga rumpor.

Lösenordsskydda bloggen, blockera henna på FB och undvik henne så mycket det går.

• Anonym (Wildrat)

Hade någon betett sig sådär mot mig hade de inte varit min vän längre. Det är ju alldeles uppenbart att hon föraktar dig (och de allra flesta andra) och varför vill du umgås med nån som gör det?

Appropå magen, du säger att du testat allt, har du testat LCHF? Många har ganska bra effekt av det...

• Anonym (:S)

knäpp kompis...hon vill inte leva på skattepengar? Vad ska hon göra som pensionär då? Hon har själv förtjänat sin föräldraledighet....osv
    Tråkigt att hon har blivit så egoistisk...håll dig borta från personer som får dig att må dåligt.
    Visst är det bättre att amma sitt barn och att ge mindre burkmat, men hon kan inte bestämma över vad andra gör och inte gör!

• Anonym (irriterad)
    sextiotalist skrev 2011-05-01 10:59:26 följande:
    Är hon stammis på FL möjligtvisTungan ute, här tycks dessa mammor vara frekventa i varje fall.

Släpp henne, låt henne leva i sin präktighetsbubbla, den brukar spricka så småningom för de allra flesta och helt plötsligt sitter de pladask på marken med rejäla blåmärken på deras små vältrimmade präktiga rumpor.

Lösenordsskydda bloggen, blockera henna på FB och undvik henne så mycket det går.
    Haha jo, jag tror hon har blivit medlem här sedan hon blev gravid :-P
    Det som känns så tråkigt är att hon inte alls var så här när vi blev vänner i gymnasiet, det började för några år sedan och har blivit värre och värre som sagt. Nu närmar vi oss 30!
    Tänk om hon kunde sluta upp med sina präktighetsfasoner, då skulle jag respektera henne mycket, mycket mer!

Haha ja jag hoppas att det blir så för henne när verkligheten kommer ifatt!
    Anonym (Wildrat) skrev 2011-05-01 10:59:56 följande:
    Hade någon betett sig sådär mot mig hade de inte varit min vän längre. Det är ju alldeles uppenbart att hon föraktar dig (och de allra flesta andra) och varför vill du umgås med nån som gör det?

Appropå magen, du säger att du testat allt, har du testat LCHF? Många har ganska bra effekt av det...
    Ja, det känns faktiskt som att hon föraktar mig. Jättetråkigt, hon förstör så mycket med det här beteendet!
    Nej, LCHF har jag inte testat, tycker det verkar krångligt? Men finns det någon bra sida där man kan läsa om det? Tack för tipset!
    Anonym (:S) skrev 2011-05-01 11:00:54 följande:
    knäpp kompis...hon vill inte leva på skattepengar? Vad ska hon göra som pensionär då? Hon har själv förtjänat sin föräldraledighet....osv
    Tråkigt att hon har blivit så egoistisk...håll dig borta från personer som får dig att må dåligt.
    Visst är det bättre att amma sitt barn och att ge mindre burkmat, men hon kan inte bestämma över vad andra gör och inte gör!
    Haha precis min tanke när jag läste det hon hade skrivit!
  • Lavish

Oj det var inte riktigt min version av hur någon som är "präktig" är. Präktig tycker jag är mer att vara så superjävladuktig själv men säga snälla och förlåtande saker om alla andra som inte lyckas lika bra.

Jag tycker mer du beskriver en självgod bitch som satt sig själv på en pedistal.

• aldrigmer
    Lavish skrev 2011-05-01 11:47:24 följande:
    Oj det var inte riktigt min version av hur någon som är "präktig" är. Präktig tycker jag är mer att vara så superjävladuktig själv men säga snälla och förlåtande saker om alla andra som inte lyckas lika bra.

Jag tycker mer du beskriver en självgod bitch som satt sig själv på en pedistal.
    Ja, och pedistaler kan hux flux förvandlas till såpade stänger och då blir fallet så stort.....verkligheten kommer nog ikapp henne. Umgås med andra, riktiga människor. Du är värd bättre.

Det kan komma en dag då hon behöver dig. Då får du ta ställning till om du vill finnas för henne. Och du, ditt värde som människa sitter inte i magens hull. Solig
  • Dory

Om din kompis beter sig på det viset och hånflinar mot dig och är nedlåtande mot allt och alla (samtidigt som hon själv skyltar med hur bra och duktig hon är och hur bra hon har det) så har hon nog en del problem med sig själv att brottas med.

Kanske inser hon att hon inte kan leva upp till den präkliga bilden av sig själv hon byggt upp, bilden av den perfekta mamman som lagar sin egen barnmat osv, därför skryter hon hejvilt och trycker ner andra i syfte att hävda sig själv, för att liksom dölja sitt eget "misslyckande"? 

Nu var det förstås bara en ren gissning från min sida, men har fått uppfattning att de mest nedlåtande och självhävdande människorna beter sig på det viset för att försöka skyla över sina egna tillkortakommande och liksom känna sig bättre än den/de personer som för stunden är i fokus för de elaka kommentarerna? Sedan finns det ju försås de som beter sig på det viset för att de helt enkelt är självgoda och odrägliga som personer, men de behöver man ju inte inkludera i sin umgängeskrets ifall så är fallet:)

• Anonym

skit i henne helt! hon e ingen kompis för hon klagar på dig!

Svar på tråden Min kompis är så himla präktig!