Min kompis är så himla präktig!
Min kompis var väldigt präktig i sina åsikter redan för några år sedan, men nu när hon har fått barn har hon blivit ännu värre!
Jag ammade mina barn under en kort period bara, efter två månader funkade det inte längre. När jag berättade det (hon frågade) så verkade hon tycka att jag var en jättedålig mamma för herregud man MÅSTE ju amma!
Men jag vill inte att mitt barn ska ligga vid bröstet och skrika sig hes när det inte fungerar, då ger jag honom hellre ersättning så han blir nöjd!
Efter att jag berättade det har hon helt slutat att både läsa och kommentera min blogg. Skitlöjligt anser jag!
Annars har hon berättat att hon är ute och går varje dag oavsett väder, hon gör sin egen pure till bebisen och verkar tycka att föräldrar som ger färdig burkmat är dumma i huvudet. Hon har skrivit flera gånger på sin blogg att hon skäms över att ta ut föräldradagar, för hon vill inte vara "en sån där" som lever på folks skattepengar.
Dessutom verkar hon se ner på de som är sjuka och har fått sjukpenning då hon har skrivit nedlåtande om dem flera gånger. Hon verkar tro att alla som har fått sjukpenning ljuger om att dom är sjuka. Hon däremot har ju inte haft en enda sjukdag från sitt jobb på flera år, hon är sååå duktig så.
Och arbetslösa ska vi inte ens tala om, de VILL ju inte ha jobb! De vill ju bara bli försörjda av staten (enligt henne då). Men själv hade hon sån tur att hon fick jobb genom sin bror på ett företag här i den lilla staden vi bor i. Jag tror knappast att hon hade fått jobb där om inte han hade jobbat där då det är riktig svågerpolitik på det företaget.
När vi sågs sist så såg jag att hon tittade på min mage och hånlog! Jag har jättemycket mage kvar sen mina graviditeter (varav en tvillinggraviditet) och hennes mage har nästan försvunnit. Men just det där hånleendet gjorde mig jätteledsen! Jag har försökt på alla sätt att bli av med magen men inget funkar. Sen blir det inte bättre av att den ser jättekonstig ut heller. MÅNGA har frågat mig om jag är gravid igen... inte så kul att höra när man redan har komplex!
Jag vet inte vad jag vill med det här inlägget, men jag stör mig något brutalt på henne nu för tiden. Varför måste man sätta sig själv på en pedestal och se ner på andra hela tiden? Jag förstår mig inte på sådana människor. Finns det fler här inne som har vänner som beter sig så här?