Snart två år, dreglar jättemycket, kindtänder eller vad?
Min son fyller snart två, han har börjat dregla jättemycket helt plötsligt. Jag undrar varför. Kan det vara kindtänder på gång kanske? Nån som har erfarenhet och vet?
Min son fyller snart två, han har börjat dregla jättemycket helt plötsligt. Jag undrar varför. Kan det vara kindtänder på gång kanske? Nån som har erfarenhet och vet?
Någon har säkert varit med om det... Eller?
Visst kan det vara tänder på g. Har han många tänder kvar att få? Våran äldsta har alltid dreglat mkt tills han va runt 2, nu när han är 2.5 dreglar han mindre men vissa dagar är det mkt.
Vår 2.5 åring dreglar vissa dagar jättemkt me, fast här är det inga tänder på g då han redan har fått alla sina. Men vissa barn är väl dregelbarn helt enkelt.
min dotter på dryga 2 år har senaste veckan börjat dreggla otroligt mycket.. ser inga tänder men det måste ju va det som är på g. Hon har aldrig varit ett dreggelbarn innan men nu bara rinner det och tröjan blir helt blöt:)
så det e nog kindtänderna tippar jag på.
vet inte hur pass bra det stämmer.. men det stämde för oss iaf. Små barn dreglar ofta mer, eller för den delen börjar dregla när dom får halsont t.ex vid förkylningar. Sonen dreglade alltid helt plötsligt. Mycket riktigt, förkylningen kom som ett brev på posten. Så fort förkylningen var över så försvann även dreglandet.
Vår 2,5-åring har dregglat i ett par månader nu och haft ont och problem att äta. Vi var till tandläkaren och det visade sig vara kindtänderna. Det kan tydligen pågå ett bra tag.