• Anonym (Undrande)

Ny synvinkel

Hej ! Vore tacksam för att få detta problem vinklat, då det tar onödig energi.
    Jag är en ny medlem i ett arbetsteam med enbart kvinnor som närmar sig pensionsåldern.
    Jag är ca 10 år yngre och går på ett längre vikariat.
    Gruppen är rätt bra," de vet och kan allt."
    Det är en kollega som jag har svårare att smälta.
    När jag kom in i gruppen så försökte jag på alla vis vara till lags och tillmötesgående och jag förmodar att jag lyckas bra.
    Kanske gick jag för hårt ut med vad jag är utbildad till och vad /vilka arbetsplatser jag jobbat på. Har alltid haft gott om jobb och mycket erfarenheter men inte vart stationerad någon längre tid på samma ställe. Lyfter inga bidrag, jobbat på och varit flexibel som en åtta, bytt färg som en kameleont för att vara tillmötesgående , passa in och vara till belåtenhet , maskar inte med arbetsuppgifterna heller.

Jag har mycket intressanta möten och erfarenheter och år stolt över det.

Men nu pratar vi Jantelags Sverige och jag upplever att denna kollega motargumenterar "allt "jag pratar om. Och det låter som kritik , det hon kläcker ur sig är ju mest viktigt.

Är mycket försiktig i hennes närvaro att prata om privata saker, så att hon inte får anledning att kommentera.
    I mina "öron" låter det hon yttrar sig om som kritik, och hon påminner om en noshörning
    som ångar fram med sina kommentare och attityd.
    Det är heller inte så roligt att lossas tycka om henne, hon fastnar i min hjärna även på natten när jag vaknar.
    Definitivt är hon inte värd att lägga så mycket energi på, men jag jobbar i ett team
    och kan inte undvika hennes besserwisser attityd heller.
    Har också tankar på att byta jobb, då det är psykiskt och fysiskt påfrestande med dålig lön och dåliga arbetstider, mycket ansvar och mycket krav .
    Det är väl inte så svårt att gissa i vilken bransch jag jobbar i ?
    Tacksam för svar.

Svar på tråden Ny synvinkel