• Anonym (...)

Skjuter upp i vikt!!!!!! Är det vattnets fel?

Äter som jag alltid har gjort, rör mig lika mycket som jag alltid har gjort...
    Men har ändå gått upp 10 kg på 2 månader...
    Började gå upp när jag började slarva med att dricka vatten...
    Innan drack jag ca 2 liter per dag, nu dricker jag först på kvällen när jag börjar få huvudvärk...
    Vet inte varför riktigt, känner mig bara inte törstig på dagarna längre.
    Blir bara ett glas vatten på kvällen, inget mer...
    Kan detta ha att göra med min viktuppgång att göra?
    Kan man gå upp i vikt fort om man inte har tillräckligt med vätska i kroppen? 

• Svar på tråden Skjuter upp i vikt!!!!!! Är det vattnets fel?
  • Anonym (...)

Glömde tillägga att jag inte heller är gravid...

• Anonym (...)

ingen som vet???

• Anonym

Om du hade gått upp 10 kilo vatten så hade du ju fått ödem som gjort dig otroligt svullen och då hade du vetat om det.
    Om det verkligen inte (handen på hjärtat) finns någon annan förklaring till att du gått upp så hastigt i vikt, så skulle jag kontakta en läkare om jag vore dig. Det kan finnas något medcinskt problem bakom i så fall.

• Anonym

Nej, du kan inte gå upp i vikt av att du är uttorkad, däremot kan du gå upp i vikt om du binder för mycket vätska i kroppen.

• Ruggugglan

Om du har gått upp så mkt i vätska så lovar jag dig att du hade märkt det.

Vad du borde göra är att ringa vårdcentralen i morgon och få en tid. Om du har gått upp så mycket i vikt utan någon förklaring så är det ju inte bra. Är du säker på att du inte är gravid?

• Anonym (...)

Nej, inte gravid och äter inga mediciner....
    Bara slutat dricka vätska, och i samband med det gått upp....
    Därför undrade jag om det kan bli en så reaktion i kroppen och man har för dåligt med vätska? 

• Ruggugglan
    Anonym (...) skrev 2011-05-01 19:46:16 följande:
    Därför undrade jag om det kan bli en så reaktion i kroppen och man har för dåligt med vätska? 
    Dricker du annat? Läsk?
  • Anonym (...)

Inte mycket alls...
    läsk blir någon gång i veckan bara och då en liten burk fanta bara... 

• Anonym
    Anonym (...) skrev 2011-05-01 19:46:16 följande:
    Ja och nej.

Man kan binda mer vatten i kroppen om man dricker för lite, men då märker man det definitivt. 10 kilo vätska i kroppen skulle ge dig fötter som är så stora att du inte kan ha skor, exempelvis.

Har du lagt om krosten, känner du av något annat som kan vara fel i kroppen?
  • Anonym

Om du tror att det är vätskan som ligger bakom så är det väl bara att börja dricka 2 liter igen och se om det blir bättre?

Svar på tråden Skjuter upp i vikt!!!!!! Är det vattnets fel?