• Kofttanten

Avdrag bil till o från jobb. räknar jag rätt?

Kom på att det är dags att deklarera och ska göra avdrag för resor till och från jobbet. Jag har 2,02 mill till jobb, alltså 4.04 mil fram och tillbaka. Så här räknar jag: 4.04mil  X 22dagar X 11månader X 18.50kr=18087,08kr

Är det rätt?  Visst är det hela summan jag ska skriva in?

• Svar på tråden Avdrag bil till o från jobb. räknar jag rätt?
  • Kofttanten

Äach förresten. Jag var ju förädrarledig i fjol fram till juli. Då hamnar jag under 9000 o kan inte göra nåt avdrag.

• Kofttanten

Tur jag kom på det nu Tack ändå!

• Fru Filur

Nu spelade det ju ingen roll den här gången, men nej, det är inte riktigt  så du ska räkna...

Du ska räkna "så här många dagar har jag faktiskt åkt till mitt arbete och jobbat" * 18.50 = en summa och inget annat.

• Fru Filur
    Fru Filur skrev 2011-05-02 09:30:05 följande:
    Nu spelade det ju ingen roll den här gången, men nej, det är inte riktigt  så du ska räkna...

Du ska räkna "så här många dagar har jag faktiskt åkt till mitt arbete och jobbat" * 18.50 = en summa och inget annat.
    Ja, och självklart ska antalet mil med i beräkningen också... Cool skrev snabbare än vad min hjärna hann  med så här på morgonen. Korrekt lydelse :

Du ska räkna "så här många dagar har jag faktiskt åkt till mitt arbete och jobbat" * antalet mil * 18.50 = en summa och inget annat.
  • Kofttanten
    Fru Filur skrev 2011-05-02 09:31:50 följande:
    Ja, och självklart ska antalet mil med i beräkningen också... Cool skrev snabbare än vad min hjärna hann  med så här på morgonen. Korrekt lydelse :

Du ska räkna "så här många dagar har jag faktiskt åkt till mitt arbete och jobbat" * antalet mil * 18.50 = en summa och inget annat.
    Men det var väl så jag räknade. Tänker att jag jobbar 22 dagar per månad och drar bort en månad för semester.
  • jassikan

Det Fru Filur menar är att du inte kan/ska ta ett snitt utan att du måste räkna på det antal dagar du faktiskt har jobbat varje månad.
    Vid förfrågan från Skatteverket måste du kunna visa att du pkt till jobbet/jobbat de dagar du dragit av för.

Svar på tråden Avdrag bil till o från jobb. räknar jag rätt?