• coerulea

MKP imorgon, någon mer?

Ska göra MKP imorgon och är riktigt nervös. Har knappt kunnat tänka på något annat sedan vi gjorde KUB i tisdags. Hur lång tid tar det innan man får svar?
    Vi fick 1:68 för DS och 1:122 för ngn annan trisomi. Båda räknades som förhöjd risk.

Finns det någon annan som är i liknande sits?

• Svar på tråden MKP imorgon, någon mer?
  • 2B3
    coerulea skrev 2011-05-01 20:09:51 följande:
    Ska göra MKP imorgon och är riktigt nervös. Har knappt kunnat tänka på något annat sedan vi gjorde KUB i tisdags. Hur lång tid tar det innan man får svar?
    Vi fick 1:68 för DS och 1:122 för ngn annan trisomi. Båda räknades som förhöjd risk.

Finns det någon annan som är i liknande sits?
    Hej! Inte mkp men fvp på trosdag :S Lycka till!
  • coerulea

Tack! Jag är supernervös, både för missfallsrisken och för resultatet. Jag ska dit vid 18:00 ikväll, och tänker ta ledigt imorogn och bara vila.
    Lycka till du med 2B3!

• 2B3

Jag är med nervös i samma ordning, MF och sen resultatet men jag tvinga mig att tänka positivt. Håller tummarna för oss båda!

• coerulea

Skit också! Det gick inte att göra MKP idag, moderkakan satt fel på ngt sätt. Så nu måste jag vänta två veckor till innan vi kan göra FVP. Blev jättetrött av beskedet, jag orkar inte vänta längre. Dessutom måste jag berätta om gravidteten snart för den går knappt att dölja. Helst skulle jag vilja få ett positivt besked innan jag avslöjar något för andra.

Vilken vecka är du i 2B3? Har du berättat på jobb osv att du är gravid?

• 2B3

Neeej. Nu när du har förberett dig psykiskt och allt. Förstår verkligen din besvikelse. Jag är idag i v. 14+5.. jag väntar också med att berätta på jobbet. På mig syns magen ännu inte så det är ok...

• Christi38

Jag gjorde MKP idag, fick en tid snabbt efter första ultraljudsundersökning som var  igår med CUB-test där jag också fick förhöjd risk på T13, T18. Nu vill man inte ha några samtal, bara brev på posten!

{#emotions_dlg.flower}

• coerulea

Christi73- Vad skönt att du slapp vänta! Ta hand om dig nu och vila.  När trodde de att du skulle få besked? Håller tummarna för bra resultat.

• Christi38
    coerulea skrev 2011-05-04 18:51:45 följande:
    Christi73- Vad skönt att du slapp vänta! Ta hand om dig nu och vila.  När trodde de att du skulle få besked? Håller tummarna för bra resultat.
    Tack det ska jag göra =)

De sa att det kan ta upp till en vecka om det är postbesked, om de är något som avviker i provet så ringer de och då går det något snabbare.

Jag håller med er om att det snart inte går att dölja och det vore skönt att få berätta, jag tycker mig få en del blickar redan på jobbet men väluppfostrade som folk är mest så är det ingen som sagt något. Jag är 12+4 idag.

Håller tummarna för dig och ditt kommande FVB!!
  • Plly

Hej! Ska göra MKP på måndag...är jättenervös, fick idag på KUB:et risken 1:2 på alla tre trisomier...känns inte så hoppfullt alls  
    Håll tummarna för mig!

• Christi38
    Plly skrev 2011-05-06 21:24:18 följande:
    Hej! Ska göra MKP på måndag...är jättenervös, fick idag på KUB:et risken 1:2 på alla tre trisomier...känns inte så hoppfullt alls  
    Håll tummarna för mig!

Åh, jag förstår din känsla precis, man är inte förberedd även om man är medveten innan att man kan få dessa resultat från CUB. Håller absolut tummarna för dig! Och det finns många solskenshistorier när det gäller de som fått väldigt hög risk på T13 och T18 (som ju är de värsta så att säga) så du ska inte ta ut något i förskott nu!!!

Lycka till PrettyPolly!!! Försök njuta lite av solen i helgen och samla krafter :)
  • coerulea

Förstår att det känns jättetungt just nu, PrettyPolly. Jag kommer att hålla tummarna för dig på måndag! I mina ögon verkar det nästan lite för otroligt att det kan bli så dåliga siffror på alla trisomier. Jag hoppas att de gjort fel med testet på något sätt och att det är därför det blivit så.
    Många kramar tll dig!

• Plly

Tack va snälla ni är!! Är verkligen jättetufft att vänta hela helgen för att göra mkp, och sen ännu mer väntan. Väldigt svårt att ta till sig beskedet...men barnmorskan sa att det troligen var diafragma/bråck i buken på fostret som gjorde att jag fick så dåliga siffror. Det är tydligen en stor indikation på att det är ett kromosomfel inblandat endast ett bråck går ju att operera så jag klamrar mig fast vid hoppet här. Kram på er!

• coerulea

Hoppas det gick bra idag PrettyPolly. Håller tummarna för ett bra besked. När tror du att du får svaret?
    Kramar!

• Plly
    coerulea skrev 2011-05-09 17:49:50 följande:
    Hoppas det gick bra idag PrettyPolly. Håller tummarna för ett bra besked. När tror du att du får svaret?
    Kramar!
    Hej! Det har inte alls gått bra...provet är taget men läkaren sa att provet egentligen bara togs för att konfirmera, att fostret ändå är såpass sjukt..:*-( Så det lilla hopp man hade är nu som bortblåst...ska tillbaka på fredag för att veta resultatet och vad som händer sen...

Själva provet gick snabbt, det mest plågsamma var ju att se sin lilla bebis på skärmen ovanför en, viftandes...kunde nästan inte kolla - grät himla mycket....och så fick jag inte med mig min man och dotter in på avdelningen heller på grund av nån infektionsrisk, så man fick ingen att hålla i handen heller  

kram 
  • coerulea

Neeej, vad ledsen jag blir för er skull. Gråter Vilken chock att höra något sådant, och dessutom inte få ha någon att hålla i handen. Och att se den lilla på skärmen, jag förstår att du grät floder. Det är klart att det måste kännas fruktansvärt.
    Alla tankar till er, ingen borde behöva gå igenom något sådant.

Styrkekramar!

• Plly
    coerulea skrev 2011-05-09 22:21:12 följande:

Neeej, vad ledsen jag blir för er skull. Gråter Vilken chock att höra något sådant, och dessutom inte få ha någon att hålla i handen. Och att se den lilla på skärmen, jag förstår att du grät floder. Det är klart att det måste kännas fruktansvärt.
    Alla tankar till er, ingen borde behöva gå igenom något sådant.

Styrkekramar!

Tack coerulea! <3
Svar på tråden MKP imorgon, någon mer?