Adoptionspresenter
Det finns fina adoptionspresenter som kan passa oavsett vilket land man adopterar ifrån.
Kolla in:
http://shop.cafepress.co.uk/adoption?page=1
Det finns fina adoptionspresenter som kan passa oavsett vilket land man adopterar ifrån.
Kolla in:
http://shop.cafepress.co.uk/adoption?page=1
Hej!!
Var inne på sidan du länkat till.
Men ärligt talat ..... varför vill man bära de tröjorna eller ge sitt adopbarn sådanna prylar.......
Räcker det inte med att man har en annorlunda bakgrund och ett annat utseende än sina föräldrar...?????
Hej alla glada,
Jag tycker det är jättebra att ni tipsar om olika hemsidor, så kan alla ta ställning om det är något som intresserar eller inte! Det som passar den ene kanske inte passar den andre.
Jag var inne och kollade på sidan, de hade precis hur mycket som helst - allt från vacker diskret kalligrafi och landskapsbilder till dikter och symboler. Men även som ni nämner endel lite "tacky" amerikanska ord-vitsar och sådant "krafs".
Som sagt, fortsätt tipsa om allt möjligt, det är ju inte köptvång på något, eller hur
Kram alla ni därute i adoptivvärlden och lycka till för er som ska adoptera. Min syster med make har två underbara adopterade barn (från två olika länder) så jag är också intresserad och mycket involverad av denna "värld".
Många av prylarna skulle jag iofs inte köpa , MEN jag reagerar mer på kommentaren "räcker det inte med att man har en annorlunda..."som känns inskränkt . Den utgår från att det alltid måste vara ett problem att ha annorlunda bakgrund och utseende och att man aldrig (som adoptivbarn) skulle vilja framhäva att man är just adopterad. Det är klart att man som förälder måste ta hänsyn till sina barns känslor, men de kan vara väldigt olika. Men jag får bara känslan av inlägget att skribenten tycker att det är lite synd om adoptivbarn så man ska inte göra saken "värre" utan lägga locket på¨och låtsas som man är som alla andra. I de flesta avseenden är en adoptivfamilj som alla andra, men faktiskt inte helt och hållet.
Sen kan man gilla prylarna eller inte.
Jag för min del är också glad för olika tips om allt möjligt, det är så att olika saker passar olika familjer, så är det ju!
Visst är vi som adoptionsfamilj till viss del en "annorlunda" familj men att ha tanken att vissa "saker" skulle göra det "värre" för våra barn är en underlig tanke.. för mig. Det låter som omdet vore något hemskt att ha ett annorlunda utseende och bakgrund än sina föräldrar..
Nog om detta.
Tack för tipsen än en gång!