• systertillknorr

Äldre, mjuka pojknamn?! Hjälp!

Behöver namntips till pojken i magen. Innan vi visste könet så hade vi en massa namn på flicksidan som kändes jätte bra, mjuka, lite äldre OCH sambon tyckte om demFlört Tex Selma, Alma och Agnes. Jag älskar lite äldre namn men har inte hittar nåt pojknamn som känns 100 för oss båda =( Sambons favoriter är Eliott och Melvin.

• Svar på tråden Äldre, mjuka pojknamn?! Hjälp!
  • systertillknorr

Tack för tipsen! De enda av förslagen som sambon skulle kunna ens titta åt är tyvärr Nils och Ville och Nils går ju tydligen inte för att det redan finns en i familjen, hans pappas KATT (host) inte har han brytt sig mycket om den tidigareTungan ute Jätte svårt det här med namn, jag vill ge vårt barn ett namn som vi båda trivs med!

• spöke
    systertillknorr skrev 2011-05-01 23:16:16 följande:
    Tack för tipsen! De enda av förslagen som sambon skulle kunna ens titta åt är tyvärr Nils och Ville och Nils går ju tydligen inte för att det redan finns en i familjen, hans pappas KATT (host) inte har han brytt sig mycket om den tidigareTungan ute Jätte svårt det här med namn, jag vill ge vårt barn ett namn som vi båda trivs med!
    Fler:

Linus Henning Leif Mandus Elmer Joel Ivan Albin Emil Amadeus
  • sandraelisabeth87

Melvin heter min son så det tycker jag är himla fint såklart :) 

Annars kanske:
    Noel
    Axel
    Adrian
    Love
    Vincent
    Viggo 
    Charlie 

• Sommarnatt2010

Gunnar... har jag en elev som heter...De är en syskonskara med gamla namn Gunnar, Ingrid, Einar

vi funderar oxå över pojknamn, vet dock inte vad som gömmer sig där inne. Men tjejnamn har vi haft väldigt länge...Men pojknamn är vi inte alls överrens om =( 

• Filoso Fisken

Alvar
    Caesar
    Charlie
    Elmer
    Eskil
    Elis
    Emrik
    Henry
    Hilmer
    Holger
    Hugo
    Ture/Tyre
    Truls
    Valter
    Vilmer
    Vidar
    Mattis
    Malte
    Manne
    Matteus
    Melker
    Nore
    Ulrik

• ALO

Herman och Konrad heter min svägerskas 2 barn! Lite äldre och ovanliga namn nuförtiden :)

Ella 2009-04-21 Melvin 2010-06-29
  • ebbebulan

Mina pojkar heter Ebbe och Nisse. Vi får många kommentarer som "jaha, en Nils" Nej han heter Nisse. Jag vet att vi själva valt det men eftersom Nils oftast blir Nisse precis som Karl blir Kalle så valde vi helt enkelt Nisse som tilltalsnamn. 

I övrigt gillar jag Pelle, Olle och Sverre.  

♥ mina prinsar, ebbe 2008-04-24 & nisse 2011-02-03 ♥ www.frujansson.wordpress.com
  • FruSen

Min mammas farfar hette Elis.
    Det gillar jag
    Andra äldre släktnamn är Frans och Axel

Svar på tråden Äldre, mjuka pojknamn?! Hjälp!