• NinaFina

Kan man blöda vid ägglossning? Eller vad är det...?

Måste få fråga... Är det någon som vet om man kan blöda vid ägglossning?! Jag har aldrig varit med om det förut så jag blev så förvånad när jag började blöda idag 1,5 vecka efter senaste mens. Ble3v helt kall inombords och undrade vad i hela friden det är som pågår egentligen. Sedan efter en halvtimme började jag känna att jag har ägglossning (känner väl av det med smärta) så jag förstod att det kan ha någtot samband. Hoppas jag...

Så nu hoppas jag att det är någon som vet bland alla kloka kvinnor här inne omdet kan vara så eller om det är något annat....? Vad tror ni?

Tacksam för svar...

• Svar på tråden Kan man blöda vid ägglossning? Eller vad är det...?
  • Anonym

Jo, det har hänt mig några gånger. Det känns inte som mens, men det kommer blod... länge sedan nu... Vet inte vad det beror på så jag är också tacksam om någon vill berätta vad det är som händer.

• NinaFina

Ingen annan som vet något?? Har iofs slutat blöda, det gick över efter någon timme, men ändå. Vill veta vad det var...

• Maria 79

Det KAN ha varit en nidationsblödning.. jag hade en sån. Det kommer i samband med att ett befruktat ägg fäster i livmoderväggen. Alla behöver inte få så, men det är min gissning på vad det kan va...

• Johanna 25

Hade också blödning kring Äl senast. Dock ca 3 dagar. Eftersom vi gärna vill ha barn så var det jäkligt frustrerande. Jag har fått svar här på FL att om man bara har en liten blödning så kan man ändå ha ÄL, men om man har lite mer så betyder det att man inte har ÄL den månaden. Jag tror att jag inte hade ÄL för jag brukar annars få väldigt ömma bröst vid ÄL, men inte denna gången allt¨å. Känns jäkligt frustrerande när man förväntar sig ÄL och det största bekymret är att veta exakt när den infinner sig så man träffar rätt i tiden. När den sen inte dyker upp alls helt plötsligt så bli jag frustrerad.
    Vad jag förstod så hade du bara en liten blödning och då kan du mycket väl ha haft ÄL i alla fall vad jag förstått.

• NinaFina

Nidations blödning tror jag inte att det var eftersom jag hade ägglossning. Kände av den en halvtimme efter att blödningen börjat. Nåja... tack ändå för alla svar. Hoppas att det blir en bebbe denna månad!

Kram

• Anonym

De få gånger jag blött vid äl har jag inte ens varit i närheten av nedationsblödning (hade inga planer på att bli gravid då). Vet dock inte om jag faktiskt hade någon äl den månaden, mens fick jag ju i alla fall som vanligt.

• Anonym

Anonym som skrev första svaret och igen kl. 21.15 här igen! Kom just på en grej: Jag är rätt lat, men om jag anstränger mig hårt fysiskt under äl så händer det att jag får en liten blödning. Typ om jag joggar, kör aerobics eller fjällvandrar, grejer som belastar ben och höfter.

Det jag skrivit ovan gäller de få gånger jag fått en blödning utan att jag ansträngt mig, men nu då jag tänker efter så har jag faktiskt också fått små blödningar vid hård ansträngning. Har bara inte tänkt på det eftersom jag associerat det till ansträngningen och antagit att det är fråga om något litet blodkärl som inte pallat med att jag gått från soffliggande till superwoman så snabbt.

• Tina2

Det har jag också varit med om.

Min förra äl stimulerades med pergo och ägglossningsspruta. Alltså vet jag ganska säkert att jag verkligen hade äl. Ungefär ett dygn innan äl var jag ute och sprang en runda. När jag kom hem fick jag en liten blödning. Den var över vid lunchtid nästa dag. Jag frågade bm (eftersom jag skulle göra insemination) och hon menade att det kunda ha med äl att göra och att det inte var farligt.

Jag har även varit med om att ha mellanblödningar på cykler utan äl, och då beror det tydligen på att livmoderslemhinnan blir skörare när man inte har äl.

Svar på tråden Kan man blöda vid ägglossning? Eller vad är det...?