• Anonym

Sexproblem

hej hoppas du/ni förstår mig.
    jag har problem med min man angående om sex. allt började från och med i början av förra året då jag och min man hade sällan sex av någon anledning, undertiden så använde han endag min mobil och tittade på porr i toaletten då kom jag på honom och blev både chockat och ledsen, och han påstog att han ville bara bli av med stånget o att han inte ville göra mig ledsen. fr o m då så hade vi kanske 1-2ggr i veckan sex ibland 1gg veckan. men då blev jag gravid och det var då " helveten lösnade" gravidteten var planerad men sexlivet dog.
    han ville inte ha sex med mig och han hittade på orsaker alltid när jag frågade om det att  (han  är trött) (har ont i huvudet) men sen i december då vi fick vårt lilla ängel så har vi kanske haft några ggr ca 1gg månaden.
    jag vet inte varör han inte vill ha sex med mig. för enligt i mig så är sex oxå viktig i ett förhållande. dör sexlusten i så är jag rädd för att allt annat dör oxå

för jag älskar att ha sex, om det gick så skulle jag kunna vilja ha varje dag

vad är det för fel på mig??
    jag är bara 24år och han är 3år äldre än mig så det är inte att vi är gamla eller nåtsånt

jag har alltid varit smal typ50kg men sen jag blev gravid så har jag gått upp i vikt nu är jag ca 66kg det är inte mycket då jag ammar och det men han påpekar alltid att jag är tjock många ggr dagligen, jag har blivit less på det att ta upp om min vikt typ varje dag.

snälla hjälp mig
    hoppas jag får svar snarast

Hälsningar
    orolig person

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 23:31
    hej jag ville bara lägga till att vi älskar verkligen varandra och vi har gått genom mycket för att vara unga och jag skulle aldrig byta honom mot någon annan det är bara glädjen och lusten som förvann.
    vi har kämpat för att vara gifta och klara oss utan familjens stöd. vi har allt en ungdom kan behöva eller önska som vi har bra utbilningar med bra inkomst 30-40 000kr sammanlagd efter skatt,vi har varit ihop 3år och gifta 5år=8år men ändå något fattas vet ej vad det är.

• Svar på tråden Sexproblem
  • sexologen

Hej!
    Det låter på din fråga som om du tänkt ett tag på det här och att det är något i ert förhållande som du saknar. En bra grund för ert förhållande är som du lade till att du älskar honom och att du inte vill byta ut din man, det är en bra start för att få förhållandet att fungera igen på alla plan. Du skriver också att ni har kämpat en del i er relation och i ert liv och kanske är detta grunden till att glädjen och lusten nu försvunnit. Lust är nära förknippat med glädje och att känna att man har kul, litar på varandra, vill vara med varandra och att man kan prata och lyssna på varandra och känna stöd från den andra i relationen och i föräldraskapet är jätteviktigt för att sexlivet ska fungera och för att man inför varandra ska kunna känna lust.
    Ni behöver få tid till varandra och du behöver få svar från din man om varför han vänt dig ryggen och inte vill ha sex lika ofta som förr. Varför det är så behöver komma fram i ljuset så att ni inte går och undrar på varsitt håll eller funderar för mycket. Att veta är bättre än ovissheten och därifrå kan ni sedan bygga upp något som passar er båda.
    Vad gäller din mans kommentarer om din vikt hela tiden så är ju inte det något som främjar känslan av glädje och lust från dig. Att påpeka fel och/eller brister man tycker sig se och uppleva hos den andra i en relation är inget annat än tecken på den egna svagheten, din mans beteende här säger mer om hans tillkortakommanden än om din vikt. Lust och glädje byggs upp av att vilja njuta av sin partners kropp och av den egna kroppen och att båda ska få känna sig fina och härliga inför varandra. Var nöjd med din kropp, tänk att den har burit och givit liv, det är långt mycket större än skitsnack om några kilon hit eller dit.
    Ta hand om dig och be din man förklara sig och sitt beteende. Du liksom alla, är värd att behandlas med respekt!
    Hälsningar
    Sara

• Anonym

tack för ditt svar

jag vill absolut ta upp med honom men jag har jättesvårt med var jag ska börja ifrån.
    det har hänt att jag tog upp vissa ämne som t ex. att han inte visar kärlek som förr och att han kommer nästan aldrig och  krammar mig eller kysser som förr, och det svar jag får tillbaks är att han har svårt med att visa kärlek och att han inom sig försöker då han som barn inte fick kärlek säger han, men däremot så  är han rena magneten mot vår son han älskar och tar hand om honom.
    jag förstår inte vilken dubbel moral man kan ha.

• sexologen

Bra att du försökt prata med din man och bra om du försöker igen. Vanligt precis som du skriver att om man som barn inte fick se och/eller uppleva en kärleksrelation mellan två vuxna och/eller om man som barn inte själv fick den kärlek alla barn har rätt att få, kan det vara svårt att som vuxen ge och känna kärlek i en relation.Du får  vara din mans "lärare" visa honom hur du vill ge kärlek och be honom ta emot den. Din man har troligen låg självkänsla och svårt att ta emot kärlek och svårt att känna att han är värd den. Det blir din uppgift att visa att han har fel där och att han går att älska och att du gör det. Däremot måste han också visa dig detsamma och börja behandla dig med respekt, det är inte ok att bete sig illa även om man haft en svår barndom. Han måste förlåta det förflutna för att kunna maktgöra sig inför sin och er familjs gemensamma framtid.

Lycka till!

Svar på tråden Sexproblem