• Izzziz

Smärta i axeln , strålar ut i arm

Vad är detta ??? O vad kan jag göra för att lätta på smärtan? Har en smärta i axeln som kommer och går. Alltså det är inte en konstant smärta utan jag kan và fri en hel månad eller två sedan säger det vips så är den tillbaka och håller i sig i några dagar. Svårt att förklara smärtan... Det är en slags molande värk och det känns som om den sitter i axeln , alltså inne under den här "kappan" man har. O när det värker så strålar det lixom krampaktigt ut i armen, i typ musklerna el lederna. Ibland hela armen o nästan ut i finger spetsarna o ibland endast i över armen. Rör jag på arm o axel så gör det inte lika ont men vilar jag så känns det desto mer. Är jag väldigt aktiv en dag så får jag lätt känna resultatet på kväll/natten. Ha provat med Ipren o Alvedon, smörjt med tiger balsam eller voltaren, lagt kallt och varmt p. Stretchat , masserat ja you name it... Jag hoppas ni förstår min förklaring??

• Svar på tråden Smärta i axeln , strålar ut i arm
  • Izzziz

Oj ser att hela inlägget ser konstigt ut. Aja får skylla på att jag skrev med ifånen.

Men är det ingen som känner igen detta?!

• Izzziz

Det var då en bunt me friska människor här

• virre85

Låter ju som om det är en nerv i kläm eller nått, jag brukar få det ganska ofta men då brukar det gå över efter någon dag.. Vet ine hur jag ska råda du verkar ju ha testat allt, men går det ine över får du nog ringa läkaren. Hoppas de släpper

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • NizzY

jag har liknande problem med min arm /axel men för mig började det med Kjesar snitt och har hålli sig i snart 5 mån, skit jobbigt, det gå knappt sova visa nätter... jag försökte ta det med läkaren på vc i samband me dlugninflamationen har hade men hon ignorerade det och sa att jag skukke gå till sjukgymnasten med det... ja jag fattar inte vad det är för något men obehagligt är det i alla fall

• Izzziz

Virre85 : jo fast en nerv vet jag inte om det är iom att smärtan håller i sig allt från 3 dagar till 7-8.
    Men jag har äntligen tagit tag i det iaf och bokat en tid ner till vc men det är en väntetid tid på 3 veckor :-/
    Kan dock tycka att det är svårt att förklara smärta när man inte har det för tillfället...

• Izzziz

Nizzy : i sambad med kejsarsnitt? Kom dom åt nån nerv eller så? När jag väl somnar så är värken inte besvärande men när jag vaknar däremot.. Ujujuj.
    Jo när jag var nere själv hos vc o bokade tid så sa hon i receptionen att jag kanske ska ringa deras sjukgymnast o boka tid . Ifrågasatte om det verkligen var både bra och nödvändigt när vi inte vet vad det är. Nej visserligen inte så det är nog bra om du blir undersökt sa hon

• NizzY

de fick jo lägga sig på mig för att kuna t aut min dotter och man låg jo inte platt  men upphöjd på ena sidan för blodcirkulationens skull, jag trodde först att det var väl därför jag hade så ont, då det började redan på BB och var mer jobbigt än själva snittet. JAg fick veta att många narkos patienter hade samma besvär men jag var jo vaken under ingrepet ... ingen verka alls veta vad det kan vara eller bry sig särskild mycket... så fort de få höra att jag är tvillings mamma skylls det på stress och att man bygger nya nackmuskler osv... så jag är riktigt nyfiken på vad de kommer säga till dig... blev det föresten vaccinerat mot influensan ? kan det i så fall ha kopplling.. ja jag har många frågor, undringar men få svar... levt på smärstillande sens dec.. de verk ainte kuna hjälpa mig och nån utredning vill de inte sicka mig på så som det är just nu

• Susanne karlsson8
    Izzziz skrev 2011-05-02 10:22:27 följande:
    Oj ser att hela inlägget ser konstigt ut. Aja får skylla på att jag skrev med ifånen.

Men är det ingen som känner igen detta?!

har samma problem som du, Inflammation i axel o arm. Det gnager i skelettet så jag blir tokig. har varit hemma i 14 dagar men det är inte bättre. Ska till läkaren igen idag.  Håller tummarna att vi bli bättre snart.
  • munmun

Hej
    jag heter munmun och 47 år gammal.
    varje år jag få önt i axeln
    vad ska göra vet inte det önt stana 3/4 dager .jag ater Alvedon ibland hjälper ibalnd hjälper inte.
    tack.

Svar på tråden Smärta i axeln , strålar ut i arm