Det finns till och med laktos i p-piller
Jag var hos barnmorskan i torsdags för åter kontroll (dottern snart 2 månader) och jag berättade för henne om min dotters överkänslighet mot mjölkprotein.Upptäckte detta när hon var ca 3 veckor. Jag ammar henne så jag får verkligen tänka på vad jag äter.
När vi pratat en stund kom vi in på det här med preventivmedel. Vi kom överens om att jag skulle prova mini piller så jag hämtar ut dessa och börjar ta dem. Inte f-n trodde jag att det fanns laktos i dem.
Min dotter började bli orolig på fredagen redan och på lördagen var det i full gång med uppblåst mage, gaser och en skrikande tös. Jag förstod att något var galet men kände mig så förvirrad för jag hade ju varit så noga med att läsa på allt så att det inte innehåller något med mjölk. Inte förrän jag pratade med en vännina som sa att jag skulle kolla upp så att inte p-pillerna innehåller laktos. Hon hade nämligen hört det från en annan vännina son är intollerant mot samma.
Ville bara upplysa er andra ammande föräldrar som har upptäckt att ert barn är överkänsligt.
Fattar inte varför de måste ha mjölk produkter i nästan allt!