• tuttifrutti1

När börja med åkpåse?

När har ni börjat, eller tänkt börja med åkpåsen?
    Hur kallt "måste/borde" det vara innan man använder den?
    Vissa säger -10 vissa säger -5?

Har använt den nu några ggr, men tycker det blir lite för varmt ibland.
    SVÅRT!!!

hur tänker och gör ni??

• Svar på tråden När börja med åkpåse?
  • Ceridwen

Under +5c tycker jag att man kan använda åkpåse.

• Tjohalia

beror på... jag springer ju mest på stan och då är man mycket inomhus men om det kryper några grader (2,3) under 0 så brukar jag ta åkpåse + fleceoverall, är det kring -10 så får hon tjocka overallen på sej.

• Eppika

Jag använder åkpåsen nu. Har bara jacka på lillkillen, men det räcker gott och väl än så länge. Bor i Sthlm.

• Leos och Vincents mamma

Vi har använt åkpåse i våran vagn sen i slutet av oktober!
    Sonen är nu 8,5 månad.

• Pyret 85

Vi har använt åkpåsen ett bra tag nu. när det är lite varmare ute så är det bara att ha lite mindre kläder på barnet istället.

• tuttifrutti1

Vi använder fortfarande liggdelen på vagnen (Hon är 4½ månad ca) Så den är ju lite mer ombonad än sittdelen.
    Men får nog köra på åkpåsen iaf..

Över till en annan fråga då man lix e igång =) När började ni med sittdelen?
    Märkte ni att dom blev lessa på att ligga eller hur blev det?

• Eppika

Jag tog bort hårdliften i oktober, i samband med att jag började använda åkpåsen. Linus var då 5 månader, och jag sätter honom upp när han är vaken i vagnen (ja, första hacket bara så han ser lite mer)

• Leos och Vincents mamma

Vi tor bort liften ur våran vagn så att det blev sittvagn istället(med fullt liggläge)när våran son var 4 månader o 1 vecka gammal.

• BlueBlue

Vid +5 började vi använda vår=)

• UskTjej

Vi började för ca 2 månader sen.Tycker att det ser slarvigt ut med bara en pläd i vagnen

• Micaela

Vi började också använda den för ett par månader sen. Men när vi går till dagis har vi overall och filt istället eftersom vagnen sen står ute.

• Begga

Började använda för 1 månad sen. En bra åkpåse håller "rimlig" temp även om det inte är skitkalt ute... tycker iallafall det är tryggast på det sättet. Sonen kommer altid in efter sin 3 timmars sömn ute lagom varm.

• jazzen

hej!min dotter är tolv veckor, och jag tog bort insatsen för nån vecka sen. fast hon ligger ju ändå plant. så la jag i åkpåse + en pläd under. det blev så trångt med insatsen.. hm undrar om det går bra att göra så?

• Eppika

Jazzen, så har jag också gjort. Fast jag har lammullsfäll under. Tycker att det fungerar jättebra. I början tyckte jag att det såg väldigt öppet ut, jämfört med när jag hade insatsen i. Men nu har jag vant mig

Svar på tråden När börja med åkpåse?