Dagar fyllda med ångest.
Hej.
Min dotter började på dagis i november då hon var 1 år och 10 månader. Inskolningen gick utmärkt, hon vinkade varje dag glatt hej då och fortsatte så tills nyligen.
Hon har för 3 veckor sedan fått en lillebror men problemet började i slutet av min graviditet, alltså innan lillebror kom, dock har det förvärrats efter hans ankomst.
Hon vill nu inte bli lämnad på dagis. Klamrar sig fast vid mig och skriker "mamma". Hon vill inte längre vinka "hej då" utan sitter i famnen på personalen och ser så ledsen och besviken ut. Men jag säger alltid "hej då, vinka till mamma, mamma kommer och hämtar dig sen", och så går jag.
När jag sedan går kommer mina tårar och jag kan inte fungera normalt på hela dagen. Sitter bara och funderar över hur hon mår, om jag gör fel som lämnar henne och om jag ska låta henne sluta på dagis och vara hemma med oss varje dag. Jag har sådan oerhörd ångest och dåligt samvete.
Hjälp!! Ska jag låta henne gå kvar? Ska jag ha henne hemma? Mår hon dåligt? Kommer detta sätta spår i henne som varar livet ut?