• skånetös78

Ska jag skicka moderskapsintyget tillsammans med blanketterna för graviditetspenning?

Jag förstår inte riktigt. På mitt moderskapsintyg står det att det ska skickas till en separat adress medan man på papprena för graviditetspenning kan kryssa i att man bifogar sitt moderskapsintyg.
    Kan jag då lika väl lägga moderskapsintyget tillsammans i kuvertet med ansökan om graviditetspenning?

*Linnea 7/11-08* *Lillasyster BF 11/8-11*
  • Svar på tråden Ska jag skicka moderskapsintyget tillsammans med blanketterna för graviditetspenning?
  • GoldDigger

Eller en kopia? Kommer inte ihåg hur jag gjorde. Tror jag tog kopia.

• skånetös78
    GoldDigger skrev 2011-05-02 13:21:25 följande:
    Eller en kopia? Kommer inte ihåg hur jag gjorde. Tror jag tog kopia.
    Jo, fast frågar är om det ska skickas ihop med de andra blanketterna till en och samma adress eller om intyget ska skickas separat till adressen som finns angiven på moderskapsintyget? är lite osäker.
  • Afla

Jag skickade med moderskapsintyget med de andra papprena till havandeskapspenningssökningen

• skånetös78
    Afla skrev 2011-05-02 13:42:42 följande:
    Jag skickade med moderskapsintyget med de andra papprena till havandeskapspenningssökningen
    Ja det känns ju som att det vore det enklaste och smidigaste. Konstigt bara att det står en annan adress på intyget.
  • Afla

Är inte den andra adressen för dem som "bara" ska skicka in moderskapsintyget, alltså för att få föräldrapenning. Så antog jag iaf.
    Lycka till med graviditetspenningen! Jag ska förresten också ha mitt (andra) barn i augusti och jag fick svar förra veckan ang hp

• skånetös78
    Afla skrev 2011-05-02 13:48:36 följande:
    Är inte den andra adressen för dem som "bara" ska skicka in moderskapsintyget, alltså för att få föräldrapenning. Så antog jag iaf.
    Lycka till med graviditetspenningen! Jag ska förresten också ha mitt (andra) barn i augusti och jag fick svar förra veckan ang hp
    Aha, ja men så kan det ju vara! Då skickar jag det ihop med de andra blanketterna och hoppas att går snabbt och smidigt!
    Lycka till med bebisen!
  • Schabo

Hej. hur gick det? räckte det att skicka intyget med graviditespenning ansökan?

Svar på tråden Ska jag skicka moderskapsintyget tillsammans med blanketterna för graviditetspenning?