• lasse83

VLCD och träning

Hej! Jag har börjat med sådan där naturdiet och får således bara i mig ca. 800 kalorier per dag. Nu är det ju så också att jag motionerar en del varje dag och gör av med ca. 800 kalorier under det motionspasset. Frågan är då om inte detta är farligt för som jag ser det så blir det ju noll kalorier kvar efter motionen och det klarar man sig väl inte på? Någon som vet hur det fungerar med detta? Mvh

• Svar på tråden VLCD och träning
  • emmaliinea

Nej, kroppen behöver mer energi än så, framför allt hjärnan. Under en kort period, visst att det kan funka. Men inte i längden. Kroppen säger ifrån till slut. På en VLCD kur så får man även biverkningar som huvudvärk, trötthet, luktar aceton (pga) för mycket ketoner i kroppen, och förstoppning. Bara det kan man väl tycka är ett tecken på att kroppen inte mår bra?

Man ska ju inte köra det längre än tre veckor men har själv kört på vlcd innan jag bestämde mig för att bara äta nyttigt och röra mig då sökte jag runt massa om vlcd + träning tillsammans och vad man fick fram att flest resultat var att man kunde träna så mycket som man orkade själv, bara man lyssnar på sin egna kropp.
    Gör man inte det kan det bli riktigt farligt och man kan bli riktigt sjuk.

Svar på tråden VLCD och träning