• Sommi

Hur såg era plus ut vid missfall?

Hej!

Är tillbaka på "planera barn" igen då jag tyvärr fick missfall i vecka 7. :(
    Men min ägglossning kom igång 14 dagar efter missfallet så givetvis försöker man igen! Är idag på äl + 8 och fick konstig värk i livmodern 4 dagar efter äl som jag aldrig haft förut.

Förra gången plussade jag på bim-6 och såg svaga svaga streck redan på äl + 6! Fick starkt plus på Bim. En vecka efter missfallet - nästan neg. En vecka till - helt neg men plus på ältest.

Idag kunde jag inte hålla mig -  men jag fick ett otroligt svagt svagt streck! Vågar dock inte dra någon slutsats av det och ska vänta några dagar...*Hoppas*

Men hur såg era plus ut när ni hade missfall jämfört med när ni lyckades behålla en graviditet?
    Är förstås orolig för att få missfall igen och undrar om ni sett skillnad på testen?

• Svar på tråden Hur såg era plus ut vid missfall?
  • TAN

vid mf blev strecket aldrig starkare än supersvagt... å när det fortsatte vara positivt så blev strecket starkare...

• Sommi

Hej TAN - var det innan bim eller efter? Nu när jag fick vara gravid till vecka 7 så stegrade plusset snabbt och blev starkt - och ännu starkare en vecka efter bim. Sedan testade jag inte mer. Men sen så blev det som det blev i alla fall - tog ett CB digital vid 6+4 då missfallet började och då stod det 2-3 veckor - så då var det inte så starkt som det borde...

• TAN
    Sommi skrev 2011-05-02 18:32:26 följande:
    Hej TAN - var det innan bim eller efter? Nu när jag fick vara gravid till vecka 7 så stegrade plusset snabbt och blev starkt - och ännu starkare en vecka efter bim. Sedan testade jag inte mer. Men sen så blev det som det blev i alla fall - tog ett CB digital vid 6+4 då missfallet började och då stod det 2-3 veckor - så då var det inte så starkt som det borde...
    okej... det  var nog från BIM och framåt....
  • Sommi
    TAN skrev 2011-05-02 18:43:27 följande:
    okej... det  var nog från BIM och framåt....
    Ok - denna gång - om ett mirakel sker :) - så ska jag kanske fortsätta testa några veckor efter bim? Usch är så nervpåfrestande...vågade inte testa mer än en vecka efter bim förra gången...vi får se vad som händer!
    Hade du annorlunda symtom också?
  • dixie81

Se bilder i mitt album. Dom testen ledde till MA som upptäcktes i v9 ( hade dock sett hjärta slå i v7).
    Gången dessförinnan fick jag extremt svagt plus i 3 dagar (BIM-1 till BIM+2) sen började jag blöda. Då var plussen knappt synbara.
    Efter MAt fick jag också plus (ja, tre mf totalt...) men den gången var dom också väldigt svaga, hade liksom en känsla av att dom borde bli starkare. Blev mf i v 5+2 eller nåt.
    Är nu i v30 och fick från bröjan väldigt starka plus.
    MEN jag är HELT övertygad om att det kan gå hur bra som helst om man inte får starka plus från början, du har ju fått det väldigt tidigt! Ett plus är ett plus o hur starka strecken blir beror på testet, hur mycket färg det är, hur utspädd urinen är osv osv.
    Försök att hålla dig från att testa ett tag så ska du se att det blir starkt till nästa gång :)
    Lycka till!!!

• dixie81

Kan ju också svara på symtomfrågan (även om du inte frågade mig :) );
    Hade inte annorlunda symtom nån av gångerna. Varken vid mf, MA, mf eller nu när det verkar gå vägen. Kändes inte det minsta mer den här gången jämfört med när det gick åt skogen... men man letar ju tecken! så är det...

• Sommi

Hoppas det går vägen för dig dixie81!:) - låter lovande! vågar inte tro något alls ännu - men jag har samma symtom som förra gången - dvs inga ömma bröst som jag alltid brukar ha innan mens! Men kroppen kan vara ur spel efter missfallet också, kanske hade jag ingen äl trots pos lhstickor. Jag ska testa imorgon bitti men vill vänta, men kan förstås inte!

• dixie81

Tack! Du har ju som sagt testat väääldigt tidigt, så tidigt fick jag inga streck nån gång :) Ffa vid mina mf o MA hade jag garanterat inte fått det helle för mina första positiva svar var ju på BIM -3 (MA o mf nr3) och dom var verkligen extremt svaga.
    Det är bra att tempa! Då "vet" man när man haft ÄL. Jag fick alltid 2 streck på ÄLtest och positiva svar i 4-5 dagar så då var det svårt att veta om man hade ÄL eller ej. Och när ägget skulle släppa.
    Håller tummarna för dig!!!

• såffan

första gången testade jag jätte svagt på bmi och lika svagt sju dagar senare, fick då mf i vecka 7 (eller det var då jag började blöda iaf, antagligen skedde missfallet tidigare). Andra gången testade jag jätte starkt på bmi -1 och fick mf i vecka 8, testade samma dag som jag började blöda igen och då var testet fortfarande jätte starkt!

• Klinga81

Jag har fått ett mf och två gravidteter som stannat kvar. Ingen skillnad på hur plussen såg ut, i början är de hur svaga som helst oavsett hur det går för att bli starkare och starkare. Vid mf så började jag dock blöda i vecka 5 och det var efter det som plusset började avta igen. Lycka till!

Svar på tråden Hur såg era plus ut vid missfall?