5 veckor, utvecklingssprång eller vad?
Hej!
Känns som om jag kastar upp en tråd var och varannan dag men vad ska man göra när man inte har så många att rådfråga och ens BVC-sköterska inte kommer med några vidare tips.
Så här är det, min son är idag 5 veckor gammal och har sedan 1,5 vecka tillbaka blivit mer och mer "gnällig, skrikig, ledsen". Han är inte helt otröstlig (tar dock tid) och verkar inte ha speciellt ont. (lite gaser ibland)
Men vi får inte släppa honom, inte ens för 5 minuter. Han gråter och skriker allt vad han orkar ibland även fast vi bär honom.
Jag har nyligen läst i boken Växa och upptäcka världen om utvecklingssprången.
Givande visst, men jag tycker inte det stämmer till 100%.
Enligt författarna varar den stormiga perioden mellan några dagar upp till 1 vecka. Vi är nu inne på vecka nummer 2 och jag ser inga ändrar i sonens beteende.
Han får amma så ofta som han vill (vilken är nästan varje timme), han sover mellan oss i sängen (sover dessutom bra på natten, tack och lov).
Så.. är det någon som känner igen sig, har era barn i samma ålder varit liknande, svårt att komma till ro, sover lite på dagarna, gråter och skriker än fast man gjort allt och än fast man bär så nära man kan??
Någon som vill dela med sig?
(och visst skriker och gråter små barn, det vet jag... men just nu känns det som om vår son aldrig är nöjd).
Är det ett utvecklingssprång som är extra tufft för vår son just nu, eller är det "kolik", med tanke på att det är värre på kvällarna, kan min mjölk vara "för dålig"? trots att han går upp i vikt och ammas ofta?
ja, som sagt var.. någon som vill dela med sig. Någon som kan lugna en orolig första barns mamma...
ber om ursäkt för ett något rörigt inlägg!