• FruSen

deltidsarbete + inskriven på arbetsförmedlingen UTAN att fylla ut med a-kassa - hur registrera VAB?!

Jag blir knäpp nu, hur ska man fylla i om man är deltidsarbetande utan att ta ut a-kassa och vabbar? Om jag jobbar 5 timmar den dagen men är hemma med VAB måste jag väl ändå vabba för hela dagen, eller hur? Eller ska man fylla i timmar? HUr ska man göra? det enda alternativen som finns är ju att ange att man den dagen skulle ha arbetat helt eller hur mkt i a-kassa man gått miste om ?

• Svar på tråden deltidsarbete + inskriven på arbetsförmedlingen UTAN att fylla ut med a-kassa - hur registrera VAB?!
  • Barbabok

Jag gissar på timmar för det är ju timmar du får ersättning för, inte en hel dag. Först anger man ju dag, sen nån flik senare hur många timmar det är.

• FruSen

Kom äntligen fram i kön och fick tills var att jag ska ange en hel dag eftersom jag vabbar min hela arbetsdag (i mitt fall 5 timmar). Dessutom står jag inte till arbetsmarknades förfogande under resterande 3 timmar så jag ska ha ersättning för en hel dag.

• Barbabok
    FruSen skrev 2011-05-02 18:55:36 följande:
    Kom äntligen fram i kön och fick tills var att jag ska ange en hel dag eftersom jag vabbar min hela arbetsdag (i mitt fall 5 timmar). Dessutom står jag inte till arbetsmarknades förfogande under resterande 3 timmar så jag ska ha ersättning för en hel dag.
    Okej, för när jag arbetar mina tidigare 7h var det just 7h de ersatte, inte mer.
  • Carisma95

Din TFP/ersättning baseras ju på din deltidslön, så är du borta en arbetsdag är det ju en lägre ersättning än du skulle haft om du jobbar 8 timmar/dag, så det stämmer att du fyller i hel dag om du vanligtvis jobbar deltid.

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Barbabok
    Carisma95 skrev 2011-05-02 20:19:23 följande:
    Din TFP/ersättning baseras ju på din deltidslön, så är du borta en arbetsdag är det ju en lägre ersättning än du skulle haft om du jobbar 8 timmar/dag, så det stämmer att du fyller i hel dag om du vanligtvis jobbar deltid.
    Aha, ja det är ju logiskt. Jag fick alltså för min "heldag" vilket motsvarade 7h
Svar på tråden deltidsarbete + inskriven på arbetsförmedlingen UTAN att fylla ut med a-kassa - hur registrera VAB?!