• AnKaJ

Hur gå över till Nan2?

Hej!
    Jag har försökt läsa mig till hur man ska göra vid övergången till Nan 2 men hittar inte något och undrar om det är någon här som vet.
    Ska man byta rakt av eller håller på blanda Nan1 och Nan 2 ett tag innan man går över helt till Nan2?
    Min lilla tjej får ersättning ett par gånger om dag när min mjölk inte räcker till. Har det någon betydelse i övergången?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur gå över till Nan2?
  • Melnics mamma

börja du med att blanda 1 & 2 för att sedan ta mer å mer av 2 tills du bara har 2

• Busbellan

Det är väl bara att byta rakt av eftersom det enda som skiljer mellan de två är mängden järn

Mamma till Nora, August och Ella
  • mammasthlm01

Vi bytte också bara rakt av och det har inte varit några problem!

• AnKaJ

OK! Jag har ca 3 skopor kvar av Nan 1. Då blandar jag första gången sen får hon Nan 2 rakt av då.
    Ni som bytte till Nan 2, märkte ni någon skillnad på era bebisar? Blir man hård i magen eller spyr extra mycket eller så?

• Höstbebis2010
    AnKaJ skrev 2011-05-03 13:33:49 följande:

OK! Jag har ca 3 skopor kvar av Nan 1. Då blandar jag första gången sen får hon Nan 2 rakt av då.
    Ni som bytte till Nan 2, märkte ni någon skillnad på era bebisar? Blir man hård i magen eller spyr extra mycket eller så?

Ingen skillnad alls efter bytet.
  • mammasthlm01

Nej vi märkte ingen skillnad alls efter att ha bytt till 2an

• Niiskuneiti

Pratade med dietist om detta i förra veckan och hon rekommenderade att blanda ut ett par mål, man behöver alltså inte hålla på så länge.

Svar på tråden Hur gå över till Nan2?