• emeliehector

Hur lång tid tar det att sluta med Sertralin?

Hejsan!
    Jag är en 23 årig tjej som har gått på Sertralin sedan snart ett år tillbaka. Nu är det tänkt att jag snart skall minska ner, och nu undrar jag: Hur lång tid tar det? Och är det jobbigt att minska ner? Var det ett bra val att inte ta något sommarjobb (eftersom jag pluggar annars) i sommar med tanke på att jag ska minska medicinen?
    Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Hur lång tid tar det att sluta med Sertralin?
  • Anonym
    emeliehector skrev 2011-05-02 16:48:29 följande:
    Hejsan!
    Jag är en 23 årig tjej som har gått på Sertralin sedan snart ett år tillbaka. Nu är det tänkt att jag snart skall minska ner, och nu undrar jag: Hur lång tid tar det? Och är det jobbigt att minska ner? Var det ett bra val att inte ta något sommarjobb (eftersom jag pluggar annars) i sommar med tanke på att jag ska minska medicinen?
    Tacksam för svar! 
    Alltså- jag har slutat med den. Jag har även slutat tidigare med andra liknande mediciner. DÅ brukade jag följa läkares ordination. Men dom flesta läkare går bara efter standardgrejen.. å den har aldrig fungerat för mig. Förut brukade det vara ett RENT helvete att sluta. Fast jag ibland trappat ner mkt långsammare ändå än läkaren sa.

Men den här gången gjorde jag som en vän gjort, som hennes läkare sa. Man trappar ner extremt lite i taget. Beror ju lite på HUR lite, med tanke på hur stor dosen du är är. Men jag åt bara en hel först, och trappade ner från det.

Började med att ta bort en SMULA. *skratt* Fick alltså stå med kniven och skära bort en smula. Sen lät jag det vara några dagar, sedan en smula till, å så höll jag på. Stannade på en halv ett tag. Sedan började jag flisa av en smula till i taget. Tricket var att stanna upp å stå stilla på den dosen man var på, om man märkte att abstinensen kom.. stanna där, tills det planade ut. Sedan minska lite till, å stanna där.