Sälja jeans på tradera?
Hej!
Någon som brukar sälja jeans på Tradera här? Jag undrar hur ni packar dem och hur mycket ni tar ut i fraktkostnad? Jag har några par dam- samt herrjeans jag vill sälja av.
Tack på förhand!
Hej!
Någon som brukar sälja jeans på Tradera här? Jag undrar hur ni packar dem och hur mycket ni tar ut i fraktkostnad? Jag har några par dam- samt herrjeans jag vill sälja av.
Tack på förhand!
jag packar dom så tunt jag kan och tar det i frakt som frakten kostar helt enkelt
Packar du dem bara i papper eller i någon förpackning?
Det kan du göra (t ex brunt paketpapper) eller så (om du tänker sälja fler än 10 plagg till exempel) kan du köpa så kallade mailing bags. Jag köpte mina från Magasin Glag (googla). Tråkigast är när man får ett plagg insvept i en ut-och-invänd vanlig plastpåse från mataffären med några varv brun paketeringstejp virade runt, men det fungerar också. Fraktkostnad hittar du på Postens hemsida eller någon speditör t ex Schenker Privpak. Om du frågar mig så skulle jag inte ta mindre än 42 kr i fraktkostnad.
Du kan också hitta fler tips i Tradera-tråden som ligger under "medlemstrådar" i forumet.
Jag lägger jeansen i en plastpåse och har brunt tejp runtom. Frakten brukar bli 60 :-
Problemet med plastpåsen är när man ska klippa upp den virade tejpen, det är lätt att skada plagget med saxen. Lägg gärna tidningspapper runt först, som skydd.
Men den är ju inte inslagen i tejp utan bara där det behövs på påsen! Typ som ett kryss över påsen.
Jag pratade om en annan påse med plagg som jag själv fått en gång... den var liksom virad med tejp.... svårt att öppna.
Själv brukar jag använda brunt paketpapper, det är lätt att slå in paket med.
Jag brukar återanvända en del paket som jag själv fått med papp och bubbelplast. Eller så tar jag en tjockare plastpåse, brukar man får med från vissa kläderbutiker. Och sedan tejpar jag ihop den i öppningen och tejpar dit en adresslapp. Fungerar bra. Fått många paket i samma stuk. Däremot fick jag ett paket i något papper som gått sönder så det var bara tur att posten kunde se vart den skulle för de hade fått lägga den i en plastpåse.
Glöm inte skriva avsändare på.
Och på postens hemsida kan du räkna ut vad frakten blir!
En hushållsvåg är bra att ha.